Van bril naar lenzen

Hey allemaal,

Ik heb al 9 jaar een bril en ik ga binnekort overstappen naar lenzen.
Maar hier komt het probleem…
Als ik mijn bril uitdoe dan heb ik een deuk op mijn neus en zwart onder mijn ofen. Mijn ogen zijn als het ware naar achter geduwd. Mijn vraag is kan ik daar wat aan doen? Gaat het überhaupt ooit over
Xx

Ik heb zelf vanaf mijn 4e tot 12e een bril gedragen, ben toen ook overgestapt naar lenzen. Ik had ook van die “deukjes” in mijn neus maar bij mij is er nu niets meer van te zien. Ik denk dat de huid als het ware platgedrukt is geweest maar dat gewoon hersteld is. Ik heb wel een beetje zwart onder mijn ogen maar of dat van mijn bril is gekomen durf ik niet te zeggen. Ik vond lenzen in ieder geval een hele vooruitgang, hoef nu zelfs ook geen lenzen meer! Haha. Hoop dat je hier wat aan hebt!

…Je ogen naar achter geduwd door een bril? Dat je huidafdrukken hebt ok, dat zal vanzelf overgaan.

Hoe kunnen je ogen naar achteren geduwd worden door bril? Wat voor een bril had je dan in godsnaam…

Je ogen worden echt niet naar achteren geduwd door het dragen van een bril hoor :’)

+ Ik heb zelf 6/7 jaar 'n bril gedragen en ben dit jaar overgestapt op lenzen, vind het echt een hele vooruitgang. Ik had die deukjes ook en die zijn nu alweer helemaal weg, en het zwart onder m’n ogen heb ik nog steeds een beetje last van.

Dat komt omdat jij jezelf nooit zonder bril ziet. Ik doe tegenwoordig meer mijn bril op dan mijn lenzen in omdat mijn lenzen niet meer de juiste sterkte hebben en als ik mijn bril dan afdoe zie ik er voor mijn gevoel heel anders uit opeens.

Hee dat had ik ook een klein beetje toen ik overstapte naar lenzen. Ik heb ook 10 jaar een bril gedragen, en nu sinds 1,5 jaar lenzen. Doordat je zo lang een bril draagt, gaan je ogen wat dieper in de kassen liggen en lijken ze kleiner. Maar het valt niet erg op hoor, en na een tijd(je) gaan ze weer normaal staan. Bij mij heeft niemand er wat van gezegd, het viel alleen mezelf op.

Haha jongens of mijn ogen echt naar achter zijn geduwd weet ik niet, maar het lijkt en idd geval zo en ja wat cayenna zegt :slightly_smiling_face:

Denk dat je dat inderdaad alleen zelf ziet.