van blond naar bruin krul terug?

heyy allemaal!

Ik weet dus niet als er wel/niet een topic al is over dit maar …

Ik heb dus voorjaar zonder te blonderen van donkerbruin mijn eigenhaarleur langzaam al lichter gegaan tot mijn haar uiteindelijk blond was. Ik ben super blij met de kleur en het liefst hou ik deze kleur nog jaaaren!!

Maar…

Helaas ben ik dus mijn krul allemaal kwijt ik had een dikke volle bos krullen. En hang het slap en is het helemaal uitgedroogd langs me gezicht…
Ik ga naar een blackhair kapper dus voor mensen die geen europeaans haar hebben en dus gespecialeerd zijn in mijn haar soorten.

Mijn kapster zij als ik weer terug zou gaan naar donkere kleur zou mijn haar weer pigment aanmaken en zou ik langzaam mijn krul ook weer terug krijgen. Natuurlijk goed verzorgen met de juiste middelen. Het is niet dood alleen helemaal uitgebleekt. het is nu alleen pluizig en gewoon lelijk.

Iemand hier ook mee te makengehad?

Sorry voor mijn slechte nederlandse taal ik hoop dat er niet al teveel spelfouten inzitten :flushed:

Alvast super bedankt!

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik zit nu echt in een struggle om wel/niet terug te gaan naar donker haar.

ik zou terug gaan naar je donkere krullende haar en je er maar bij neerleggen dat blond niets voor jou is. Je hebt er ook niks aan dat je haar straks zo lelijk pluizig en dood is dat je het eigenlijk af zou moeten knippen.Je kan beter gaan voor gezond bruin haar dan voor dood blond haar.

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om je haar zonder peroxide/‘bleek’ te blonderen. Alle permanente haarverf zit (een beetje) peroxide in, zeker verf die je haar lichter zou moeten maken.

Ik denk dat je haar dus gewoon te veel gebleekt is met peroxide, en dat het daardoor droog is. Zorg goed voor je haar! Veel maskertjes en de gespleten punten eruit laten knippen.
Je haar lichter maken heeft altijd als risico dat het breekbaar en droog wordt, helaas…