Van blond naar bruin, back-up plan mogelijk?

Hey meiden,

ik weet niet zeker of ik hier wel een nieuw topic over mag maken, of dat ik het ergens anders moet neerzetten? Maar enfin, ik heb van nature redelijk lichtblond haar, maar het is de laatste jaren erg donkerder geworden en een beetje dof van kleur waardoor ik het geen mooie kleur meer vind. In de zomers verkleurt het natuurlijk altijd weer lichter, maar ik ben met dat resultaat niet blij genoeg meer om het daarvoor het hele jaar deze kleur te houden, ook haalt mijn haarkleur de gelige ondertoon in mijn redelijk lichte huid naar voren waardoor mijn haar en huid bijna dezelfde kleur lijken -.-’’

Nou wil ik dus heel graag mijn haar melkchocoladebruin verven, omdat dat toch nog een redelijk lichtbruine kleur is en zeker met een lichte huidskleur moet je daar goed opletten, I know, maar ik ben heel bang dat het totaal verkeerd gaat uitpakken en mijn huid plots vreselijk licht lijkt en het me totaal niet gaat staan.

Ook is mijn haar van nature erg dik en gezond, nou weet ik dat verven totaal niet goed voor je haar is, maar stel dat het verkeerd uitpakt, dan moet ik het blonderen en dat is volgens mij nog slechter voor je haar. Nou is mijn vraag of er misschien iets van een ‘gezondere’ back-up plan is, natuurlijk is alles wat je met je haar doet behalve een haarmasker, shampoo en conditioner slecht ervoor, maar is er iets wat niet te agressief is, maar wel mijn natuurlijke haarkleur terug haalt?
Ik heb namelijk gelezen over B14? en Delor SOS colour remover light colours? Werkt dit spul ook echt? En hoe slecht is dat voor mijn haar? Of hebben jullie nog betere alternatieve voor als het lichtbruin verven van mijn blonde haar verkeerd uitpakt en ik het terug naar blond wil hebben?

Dank je <3

Gebruik een kleurspoeling ipv permanente verf

van licht naar donker kan meestal wel,

van bruin naar blond heb je een kans dat het anders uitvalt. dus laat het anders bij de kapper doen ofzo:)

Laat het bij een kapper doen. Die kan je ook heel goed adviseren wat wel en niet kan. Je kunt ook kiezen voor een kleurspoeling om te kijken hoe het staat, dat is niet permanent.

mag in het algemene haarverf topic