Van altijd vrolijk en leuke ideeën naar vaak verdrietig

Vroeger had ik zoveel leuke ideeën die ik ging uitwerken. Ik blog al 7 jaar en hou ervan om creatief bezig te zijn. Ben nu 21.

Daarna heb ik wat tegenslagen gehad. Burnout, psychose, depressie, etc. Waardoor ik 2 jaar langer over m’n middelbare school deed.

Dus al mijn creatieve ideeën en business ideeën zijn een beetje mislukt. Ik kijk terug op een periode waarin ik veel boeken las over zelfontwikkeling, business, alles wat ik leuk vond. Ik was lekker bezig en vond dat heel leuk. Ik kocht ook cursussen en ging daarmee aan de slag.

Na de tegenslagen ging het anders. Ook toen ik weer uit de depressie kwam. Ik lag meer in bed en na schooltijd ging ik niet urenlang bloggen, maar op m’n telefoon zitten of in bed liggen.

Dat is nu ook zo. Ik heb na school niet veel energie. Toch komt er soms een vlaag van motivatie, en dan heb ik plannen om te gaan bloggen na het avondeten.

En dan komt eigenlijk het grootste probleem waar ik nu mee zit: de opmerkingen van m’n ouders. Er is altijd wel een klote opmerking waardoor ik de rest van de avond verdrietig ben. Ook dan kan ik dus niks meer doen die avond.

Via m’n therapeut hoort m’n moeder steeds dezelfde dingen op m’n humeur te verbeteren: een beter ritme en een goede dagindeling. Ik heb al zo vaak uitgelegd dat dat niet gaat helpen als ik na zo’n wat leukere dag toch 's avonds weer verdrietig ben door een stomme opmerking of gebeurtenis…

Ik weet gewoon niet meer hoe ik dat gevoel van “vroeger” (3 jaar geleden) weer terug krijg. Lekker bezig zijn met m’n blog/bedrijfje, nieuwe kennis opdoen via leuke boeken, et cetera…

Hey!! Herkenbaar (bemoeiend/controlerende moeder), net moeilijke periode achter de rug. Mijn oplossing: move out en nooit meer naar anderen hun “advies” luisteren en je eigen ding doen. Probeer alles eens!! Veel success nog!

1 like

Heb ook in t zelfde schuitje gezeten, vaak kritiek van ouders en ruzie toen ik thuiswoonde. Misschien kunnen andere hobby’s of activiteiten naast school je helpen, of wat leuke plannen maken zoals een concert of verzin het maar. Dat je wat leuks hebt om naar uit te kijken. Verlies je hoop niet door alle chaos, probeer te zoeken naar een huis. Toen ik op mezelf ging wonen ervaarde ik meer rust & onafhankelijkheid