Van 4 havo naar 4 vwo?

Hee, ik ga volgend jaar naar 4 havo, maar ik zou eigenlijk best wel graag naar vwo willen. Nu is mn vraag, is het mogelijk om ( mits hele goede cijfers/inzet ) naar 4 vwo te gaan? En zo ja, heeft iemand hier dat ooit gedaan en welke cijfers moet je minimaal hebben? ( Ik denk persoonlijk dat je echt rond de 8,5 voor elk vak moet hebben ) Alvast bedankt!

p.s. Aub niet gaan reageren ’ maar je kan toch altijd doorstromen 'want ja, dat weet ik, maar ik zou het graag wat vroeger doen en ik ben daar gemotiveerd voor (:

Volgens mij kan dat gewoon hoor, als je cijfers rond de 8 zijn op havo lijkt me dat al voldoende …

4 Havo is zwaar, 4 VWO nog zwaarder, dus ik wens je succes.

hangt van de school af denk ik. bij ons kon je van Havo 5 (dus na je diploma) naar VWO 5. Als je het aankan, doen! Meer opleidingsmogelijkheden en beroepskansen enzo. Tis misschien hard werken, maar later profiteer je ervan.

vwo is echt niet zo moeilijk hoor :’)
Als je gemotiveerd bent zou ik het zeker doen

bij onze school kon het niet
een meisje uit mn klas haalde vet vaak negens en tienenen en die mocht niet naar het vwo
ze is uiteindelijk ook met twee 10en afgerond op haar eindlijst geslaagd

^Wtf waarom mocht zij niet naar vwo? o.O

Ik zou gewoon eerst de Havo afmaken en daarna het VWO doen.

geen idee weet de precieze reden niet, maar ze wilde ook vwo doen maar het mocht niet van de school

Nahh dat vind ik echt oneerlijk

Dat is inderdaad waar, je moet echt gemotiveerd zijn anders haal je het vwo niet zo makkelijk!

Nu ik woon in België dus snap hier niet veel van maar bij ons op school,
gaan veel jongens van een klassieke richting, (Latijn) naar wetenschappen,
waardoor die in de vakantie economie moeten bijstuderen
dus ik denk als jij dat bespreekt met de leerkrachten dat dat dan wel mogelijk is.

dat kan bij ons op school, van 3 havo overgaan naar 4 vwo(ik denk dat je dat bedoelt), maar het gebeurt niet vaak. je komt er misschien wel een beetje laat mee want wij moeten op het einde van het schooljaar een bestelformulier inleveren voor bijvoorbeeld 4 havo en als je weet dat je naar vwo gaat lever je 4 vwo in. ik denk dat je gemiddeld rond de 8 moet hebben om een niveau hoger te mogen.
in ieder geval succes

Ik ben vorig jaar van havo 3 naar vwo 4 overgestapt. Op mijn school is dat het laatste jaar waarin je kan besluiten over te stappen, maar of dat bij jou op school ook zo is, dat weet ik niet. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Oww oeps, ik was blijkbaar zo lang met m’n bericht bezig dat iemand me al voor was :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oww oeps, ik was blijkbaar zo lang met m’n bericht bezig dat iemand me al voor was :stuck_out_tongue_winking_eye:

ze zeiden tegen mij dat je wel van 3vwo naar 3havo kon maar andersom niet, omdat je dan teveel gemist zou hebben. Dit geld dan ook voor 4vwo en 4havo… Maar ik weet niet hoe het op jou school werkt?