Vampire Town , Doorgaan of stoppen?

Ik schrijf zo nu en dan wel eens korte verhalen maar ik wil nu eigenlijk wel aan een wat langer verhaal beginnen. Ik hoor graag opbouwende kritiek. Ook zou ik het graag horen als je dit verhaal gaat volgen of dat ik er beter mee kan stoppen.

[b]Samenvatting:

Elizabeth moet voor haar studie opzoek gaan naar het verleden van haar stad…
dan komt ze erachter dat het overheerst werdt door vampieren en demonen.
als ze verder opzoek gaat komt ze erachter dat haar familie afstamt van de vampieren.
als ze bij haar oma gaat informeren blijkt een van de jongens uit de flat van haar oma best nog wel leuk te zijn…
later komt die jonge bij haar opschool.
en komt ze erachter dat het een vampier is.
later wordt ze veranderd en komt in de ‘‘echte’’ vampieren wereld terecht.[/b]

het verhaal:

Onder de geschiedenis les kreeg Elizabeth de opdracht om op onderzoek te gaan naar het verleden van haar eigen stad.
Ze besluit 's middags meteen te beginnen en gaat op internet opzoek.
Op een gegeven moment leest ze dat haar stadje vroeger overheerst werd door vampieren en demonen.
Ze gelooft het niet en gaat naar haar moeder.'Mam weet jij iets over het verleden van deze stad?‘vraagt ze.
Haar moeder antwoord daarop:‘Nee Elizabeth misschien kan je dat beter even aan je oma vragen morgen.’’
Elizabeth sjokt de trap op en loopt naar de telefoon in haar kamer. Ze tikt het nummer in en wacht tot haar oma opneemt.
‘Hallo Elizabeth’ zegt haar oma als ze de telefoon opneemt. Elizabeth vraagt meteen of ze morgen langs zou kunnen komen voor een geschiedenis verhaal van haar oma.
Natuurlijk is dit geen probleem. Als ze de volgende morgen op school komt vraagt ze aan haar geschiedenis leraar of demonen en vampieren bestaan.
Die kijkt haar een beetje vreemd aan. maar antwoord vervolgens:'Er gaan verhalen rond dat er veel vampieren leefden vroeger en dat deze nu nog voortbestaan,
maar stel je er maar niet te veel van voor. Het meeste zijn gewoon verhalen. Die middag erna gaat ze naar haar oma. Maar wat ze daar aantreft…

Jeetje, je gaat wel heel snel… Probeer alles wat uitgebreider te beschrijven, dat maakt het verhaal interessanter en dan kan de lezer zich beter inleven. Dus niet “Jan gaat naar school. Jan luistert naar de leraar. Jan gaat naar huis,” maar ook vertellen wat er dan allemaal in de tussentijd gebeurt.
Ook zitten er wat spelfouten in (jongen, haar moeder antwoordt, de meeste…)
Verder is het inmiddels wel het zoveelste vampierverhaal (ik heb er niks op tegen, I love vampires, maar je zult daar misschien wat negatieve reacties over krijgen).
Succes met verder schrijven, en ik hoop dat je hier iets aan hebt!

dit klinkt me een beetje als die serie: the vampire diaries. verder heeft writingsoul wel gelijk.

Dankje :wink: ik zal er rekening mee houden alleen ik wou vrij snel door het voorstuk gaan en dan de vampieren wereld zegmaar uitgebreid vertellen.

amen.

Inderdaad een beetje snel. De situaties worden niet goed uitgelegd. In één klein stukje heb je al twee dagen beschreven. Dat is niet goed. Zo kan je in tien bladzijdes een heel boek schrijven.