vampieren.

Wie is bang voor vampieren?
Ik zelf niet echt maar ik vind ze er in films altijd wel cool uitzien.
weet iemand het verhaal bij vampieren?
want ik zag gister een dood enge film over ze en dacht ineens; ‘ik wil wel meer over ze weten.’
En wat hadden ze voor vage dingen eigenlijk om ze tegen te gaan?
Dus vraag ik het jullie.
(en het stond niet bij de zoekmachine)

Nee geen idee ik geloof er ook niet echt in…

www.google.nl

Staan echt wel genoeg verrhalen en info op…

Ze bestaan niet eens. Wel bloedzuigende vleermuizen, maar die komen alleen in Zuid-Amerika voor.
En Vlad de Spietser heeft wel echt bestaan, maar dat was gewoon een erg gewelddadige man.

Denk je sirieus dat ze bestaan :grinning_face_with_smiling_eyes: ?

Voor de mensen die er in geloven, je moet heel veel knoflook om je nek hangen en altijd een spiegel bij je hebben. Je krijgt dan niet veel geluk in de liefde geloof ik, maar dan ben je wel vampier vrij.

:pensive:’ come on.

Ik ken een meisje die er bang voor is. Ook voor weerwolven.

Ze bestaan niet.

‘Dracula’ is daarnaast bedacht door Bram Stoker.

Ach ja, er zijn ook mensen die geloven in ‘the force’ en zichzelf ‘jedi’ noemen.
Of scientologist worden…

Er zijn toch ook mensen die in ‘bloody mery’ geloven?
En ik wou liever de story horen;p

Lol nee nooit bang voor geweest volgens mij.

Neeee die Jedi Knights, dat was een soort plan voor de lulz, er was een broodje aap verhaal dat als genoeg mensen een bepaalde religie bij ‘anders’ invulden op zo’n staatsenquette dat het een officieel herkende religie zou worden. En toen hebben een heleboel mensen Jedi Knight bij ‘overtuiging’ ingevuld, maar helaas bleek het niet waar te zijn xD

Anyway, ik vind vampieren wel interessant. Toen ik mini was was ik bang voor ze, haha. Ik vind het verlies van menselijkheid interessant, en de metafoor voor seksualiteit.
Ik houd van de klassieke vampierverhalen (okee, ik heb Dracula niet gelezen maar wie is er niet bekend mee?) en vooral in mijn jonge tienerjaren (zegt de oude vrouw :’) ) vond ik het fantastisch: Darren Shan, Buffy the Vampire Slayer en Anne Rice, vooral.
Ik was GEK op de vampieren van Anne Rice.

En nu houd ik van de Sookie Stackhouse boeken/True Blood (de tvserie die op die boeken gebaseerd is), ook al zijn er eng veel overeenkomsten met het verhaal dat ik schrijf xD
En ik wil Let The Right One In zien, volgens velen een van de beste vampierfilms van de laatste tijd.

Twilight can go die in a fire.

ik geloof niet in vampiers ofzo…
maar vroeger (toen ik 7/8 was ofzo) las ik altijd boeken van Paul van Loon over vampiers, haha dat vond ik altijd erg spannend :grinning:
om vampiers tegen te gaan:

• knoflook – daar kunnen ze niet tegen
  • staak – om hun hart mee te doorboren
  • kruis – daar zijn ze bang voor
  • wei water (of zoiets) – ik weet niet waarvoor dat was, maar ik denk omdat dat ook in de kerk wordt gebruikt en dat ze daar bang voor zijn…

En als vampiers hun hoektanden niet meer hebben kunnen ze geen bloed meer zuigen en zijn ze niet meer gevaarlijk :slightly_smiling_face:

haha eigenlijk weet ik er nog best veel vanaf :stuck_out_tongue:

Sorry, maar daar geloof ik dus echt helemaal niet in!

ahah dan moet je van helsing kijken (echt zo et ivm vampieren)
en dracula van Bram Stokers lezen, die is ook heel leuk

in elke film worden vampiers wel anders neergezet
in dracula als monster bijv. en dracula was de eerste film over vampiers
en is volgens mij 3x herschreven en opnieuw verfilmd
dat wat hierboven staat over staken, kruizen en HEILIG water staat dat heeft iedereen van die film
ik weet wel leuke films en serie´s namelijk:
moonlight
twilight saga (boeken en films)
underworld is ook wel leuk maar er worden een beetje teveel mensen afgeslacht
in deze series worden vampiers gewoon ``afgebeeld´´ als mysterieuze maar aantrekkelijke legende´s (die echt bestaan)

wat wel grappig is:
ik zag gisteravond/nacht dat het volle maan was, ik moest meteen aan weerwolven denken. en dat ik er vroeger bang voor was.
hetzelfde gold voor vampieren, maar ik ben nu gewoon helemaal fan van alle soorten vampierfilms
als iemand tegen me zegt deze film gaat over vampiers vind ik hem bij vorbaat al supercool

http://lmgtfy.com/?q=vampiers

en laatst was er op discovery of national geographic ofzo een documantaire over vampiers enzo. vorige week ofzo. misschien kun je die terugzoeken op youtube.

Lol de moeder van een vriend van mij denkt dat ik een vampier ben xD dus ik moet steeds ’ pas op of we halen de staak erbij’ grappen aanhoren.

Vind vampiers niet echt zo leuk meer sinds dat hele twilight shit , hou nu meer van zombies n__n Brain Dead is ook mijn favo film dusja

Zombies ownen vampieren :V

Vampieren? Uhh dat zijn filmwezens, dat soort dingen bestaan niet :slightly_smiling_face:

Twilight fan zeker?

Nee, natuurlijk geloof ik niet in vampieren. En ook niet in Bloody Mary en zulk soort dingen. Ik heb geprobeert haar op te roepen maar er gebeurde niks, natuurlijk.