vampieren verhaal

hallo, dit is het begin van mijn verhaal dat ik geschreven had voor de wedstrijd hier op girlscene. Ik was eraan begonnen en dan helemaal vergeten dat ik het nog moest afwerken, en heb het dus nooit kunnen afwerken. En ik vroeg me af wat jullie ervan vonden. Het zijn net geen 500 woorden, dus het is pas het begin, ik had ook nog geen einde bedacht.

X zette de foto terug op zijn nachtkastje. De foto was 3 jaar geleden genomen, toen hij voor de eerste keer zonder zijn ouders op reis ging. Hij ging toen met zijn eerste vaste vriendin naar Frankrijk. Op de foto zien ze er beide erg gelukkig uit, met een mooi kleurtje van de zon.
Zijn vriendin was nu al 2 jaar vermist. Ze was op een zaterdagnacht gewoon niet meer naar huis gekomen. Hij moest die avond werken, dus ging zij met haar vriendinnen uit. Hij had nog steeds contact met haar ouders, hij heeft heel veel aan hun gehad. Iedere dag en nacht piekerde hij erover wat er met haar gebeurd kon zijn. Ze hadden een goede relatie, ze was een goede student en was gelukkig. Ze hebben nooit haar lichaam gevonden, dus moest ze nog in leven zijn toch?
Hij schrok uit zijn dagdroom en keek op de horloge. Shit, al 6 uur. Zijn ouders waren het huis uit, en hij was van plan een barbeque geven voor zijn 3 beste vrienden, samen met hun vriendin. Hij had nog steeds geen vriendin, hij wou niemand anders dan Y. Hij moest nog snel een paar boodschappen doen, zijn vrienden kwamen om 7 uur.
Na de barbeque zaten ze nog 2 uur buiten. Het was die dag ontzettend warm geweest, maar nu was het aangenaam om buiten te zitten. Toen kwam plots het idee van Wim’s vriendin om nog naar de discotheek te gaan in de buurt, de Razzia. Iedereen was direct enthousiast, op Sarah na, die mopperend zei dat ze moe was. Sarah en Bram gingen dus naar huis, gaan slapen. Ze ruimden snel alles op in de tuin.
Ze besloten dat ze met de fiets zouden gaan, ze hadden allemaal al teveel gedronken om nog met de auto te mogen rijden. En het was tenslotte maar 20 minuutjes fietsen. Aan de Razzia was er een heuse wachtrij. “Ja, iedereen heeft net gedaan met zijn examens en wil eens goed uitgaan” lachtte Joerie. Ook toen ze binnen waren, was het ontzettend druk. “Ik ga wel achter de drank gaan” riep X boven de muziek uit. Hij besloot om ondertussen een toer rond de zaal te wandelen, misschien kwam hij wel bekend volk tegen. Toen hij de drank had betaald dacht hij in zichzelf: ‘ Zo slim was het nu ook niet om alleen achter de drank te gaan, nu moet ik daar zien te graken met 5 bekertjes zonder te morsen’.
Toen hij met de grootste moeite probeerde mensen te ontwijken die tegen de bekertjes zouden botsen, zag hij plots een meisje met precies dezelfde haarkleur als Y. Het was rood golvend haar, een speciaal rood dat je eigenlijk niet zoveel zag. Het had ook precies dezelfde structuur, golvend, maar het was 20 cm langer dan van Y. Hij bleef even stil staan, omdat hij nieuwsgierig was hoe haar gezicht eruit zou zien.

Ochja, en let niet op die X, ik wou een speciale naam, maar ik had nog niets gevonden, dus het is bij X gebleven.

Waarom gaaan al die verhalen oor die wedstrijd toch over vampieren?
Was dat de bedoeling ofzo?

haha ja :stuck_out_tongue: ik had liever over iets anders geschreven, want ik vond het al een beetje afgezaagd worden met de gehele twilight gekte…
maar dat was nu eenmaal de opdracht, het moest over vampieren gaan en zich afspelen in de zomer

hm ik dacht al iedereen doet hetzelfde xd.
maaarover je verhaal;
Hett heeft wel iets maar ik snpa die X & Y niet?
Okee X legde je uit, maar Y?
Kan me niet voorstllen dat iemand zo heet…
maarverder is eht wel een leuk veraa, alleen spreekt die twilightshit me niet echt aan…

ja het onderwerp sprak mij ook niet zo heel erg aan
Y was zijn vriendin die vermist was… is idd niet zo duidelijk uitgelegd zie ik nu

Tis ook moeilijk een orgineel vampieren verhaal te verzinnen
alles lijkt op elkaar -.-

dat is waar, daarom dat ik een jongen als hoofdpersonage koos…om het toch nog wat anders te laten lijken

Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ik heb nog wat andere verhalen van de wedstrijd hier op het forum zien staan (en de mijne staat er ook bij; ‘Koude handen’)
Krijgt Y wel ook nog een naam?

oeee, ga verder!

ik ga eens nadenken welke naam ik X en Y wil geven… Ik ga deze week proberen verder te schrijven, keb morgen mijn laatste examen, joepie!

jij blij, ik moet nog! xd