Valse kat..

Hallo allemaal!

Ik vraag dit niet voor mezelf, maar voor mijn buurvrouw.
Ze heeft een poes overgenomen van andere buren omdat die haar niet meer wilde, ze is ongeveer 5 maanden oud. Nu is het probleem dat ze blaast naar alle andere dieren en ook naar mensen. Ze valt aan en plast en poept overal in huis…
Ik zou haar willen helpen, aangezien ze dinsdag op vakantie gaat en ze echt geen idee meer heeft wat ze met deze poes aan moet, maar ik heb zelf twee kittens van 4 maanden waarmee ze dus niet samen gaat.

Weet er iemand wat ze kan doen en hoe dit gedrag kan stoppen?

Alvast bedankt!

Kan dit niet beter in het algemene huisdierentopic?

Maar over de kat, kan ze hem niet gewoon zindelijk maken zoals ze met een kitten zou doen?

Nou, ze valt gewoon echt aan… dus ze kan haar niet eens normaal oppakken. Het is ook niet zo dat ze niet weet dat ze op de kattenbak moet gaan, maar ze is gewoon echt vals…

Meen je niet. Weet ze of er iets traumatisch met het beestje gebeurd is? Misschien reageert hij uit angst. Vreemd voor een kitten van pas 5 maanden oud.

Ik zei ook direct dat er vast iets gebeurd is, maar zolang ze ervan weten is ze al zo… :confused: En tsja, ik wil het wel proberen met veel geduld enzo, maar niet als ze mijn eigen kittens aanvalt… :frowning_face:

Ik denk ook dat die kat iets heeft van trauma/verwilderd/niet goed opgevoed. Zielig voor het beestje! Zou er zo ook geen oplossing voor hebben, want helaas bestaan er geen kattentrainers (voor zover ik weet). Misschien kun je een paar afleveringen van My Cat From Hell bekijken… daar lost zo’n kattenwhisperer-gast ook problemen met katten op. Hopelijk kan je daar wat tips uithalen?

Is het niet gewoon alleen in het begin dat ze zo reageert?

Want mijn honden moesten ook even wennen en konden elkaar eerst niet uitstaan. En ik zou haar leren om in een kattenbak te poepen/plassen. Ze zal toch ooit zindelijk moeten worden.

Een kat van een kennis had dit ook, die bleek een tumor in zijn hoofd te hebben…
Mocht het wel echt probleemgedrag zijn zou ik met een gedragsdeskundige contact op nemen, vaak weten asiels wel goeden.

Ze is nu al een tijdje bij haar, maar haar gedrag wordt alleen maar erger, ook naar haar toe. En ze weet dus wel dat ze op de kattenbak moet gaan, maar ze doet het gewoon niet altijd…

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/het-huisdierentopic-voor-vragen-tips-300279.0.html

Ja, ik weet dat topic wel te vinden, maar ik heb gewoon snel hulp nodig en krijg in een algemeen topic meestal niet de reacties waar ik op hoop…

^ Ik snap je wel hoor, maar als iedereen zo zou denken dan zijn alle algemene topics er voor niets.

Helaas, maar daar is 'ie toch echt voor, dus slotje.