valse concert tickets?

hi, ik ga binnenkort naar een concert(Ariana) en ben nu opzoek naar tickets, ik heb een gezocht advertentie op marktplaats gezet en daar zijn best veel reacties op afgekomen!
Het zijn sowieso Hardcopy tickets, maar hoe kan ik nou eigenlijk weten dat ik geen valse tickets koop?
waar moet ik op letten, want ik doe een aanbetaling en dan laat ik ze aangetekend naar mij opsturen.

Als er een spelfout in staat zijn ze vals sowieso. Maar tbh zou ik geen kaarten op Marktplaats kopen.

Ik heb ooit 1 keer tickets via marktplaats gekocht en omdat het best een risico is hier een paar tips:

• sowieso bedenk je de volgende keer wat eerder dat je er heen wil! Want dit is natuurlijk een risico en veel duurder.
  • hardcopy tickets! Dit is meestal wel echt Ja.
  • probeer een adres dichtbij te zoeken zodat je ze kan ophalen en weet waar ze wonen enz.
  • kijk of ze nog meer concertkaarten te koop hebben.
  • Google de naam en het rekeningnummer.

^dankje!

ik vind het echt eng :’), waar is meer kans op, dat ze niet verstuurd worden of dat ze gewoon vervalst zijn?
want ik had iemand die helemaal ging aanbieden dat ik het mocht komen halen etc, en toen ging ik op google en kwam ik erachter dat ze bedriegers zijn(welliswaar geen tickets).

Voor je eigen bestwil koop je beter gewoon niet via marktplaats.
Voor het overkopen van tickets is ticketswap, daar kun je geheel betrouwbaar van mensen tickets overkopen.
Overigens kunnen hardcopy tickets gewoon meerdere keren geprint worden, en dus meerdere keren verkocht worden. De eerste die er dan mee aan de kassa komt heeft dan geluk, waarna de rest dus met een dubbel ticket zit en er dus niet in komt.

Conclusie: marktplaats is een NO. Kies ticketswap

Sws ophalen, niet laten versturen

dit Ja!

Concertkaartjes kopen op marktplaats in inderdaad niet erg veilig/handig.

Ik vind het echt de grootste onzin dat op marktplaats kopen niet veilig zou zijn. :’) Je moet gewoon erg alert zijn. De contactpersoon even googlen kan ook geen kwaad. Ik zou alleen geen e-tickets kopen, want die zijn erg makkelijk te vervalsen (of meerdere keren te verkopen, aangezien je kan blijven printen).

Dus alleen hardcopy kopen en om eerlijk te zijn laat ik mijn tickets ook altijd opsturen ipv zelf af te halen. Gaat altijd goed, maar nogmaals: je moet gewoon alert zijn en je onderbuik gevoel volgen.