Vallende droom

Ik weet dat hier al een topic over is maar daar worden mijn vragen minder goed op beantwoordt.

Ik heb best wel vaak een droom dat ik van een stoeprand val, steeds dezelfde droom, omgeving etc. Dan wordt ik met een schok wakker en klopt mijn hart super hard. Sommige zeggen dat dit een uittreding van je lichaam is. Maar is dat ook zo?

Haha dat heb ik soms ook… maar ik zou niet weten wat 't is ! Dus ik ga dit topic maar even volgen, ben benieuwd!

Oke :wink:

ik heb dat ook heel vaak :slightly_smiling_face: maar jammer genoeg weet ik ook niet wat het is haha sorry x

Dat heeft íedereen. Zijn duizenden wetenschappelijke verklaringen voor.
Niks te maken met het ‘uittreden’ van je lichaam of dat soort onzin.

Vraag maar aan google.

Vroeger zei iemand ooit tegen mij dat je dan tussen het wakker zijn en slaap inzit. En dat dat een droom is en dat je daarvan wakker schrikt
Ik heb geen idee wat het is, maar i kdenk zoals Scrumptious het zei.

Het zijn ook dromen waarvan je wakker schrikt. Ik heb dat altijd als ik droom dat ik de trap af loop en de laatste trede mis. Sommige mensen vallen van stoelen, sommige mensen vallen van stoepjes.

Zijn gewoon dromen waarvan je wakker schrikt als je heel lichtjes slaapt.

Dan ben je het knarstanden zei de tandarts van mijn vriend eens tegen zijn moeder.

http://www.gerardlenting.nl/zelfuittreden/Zelfuittreden.html

oh dat heb ik ook wel vaker x)

Ik val altijd van een tractor. :S

(Zoals ik in dat ander topic al zei) heb ik geleerd in de les biologie dat je hart dan één tel overslaat. Het is dan een soort van ‘mini-hartstilstand’. Maar het is absoluut niets om je zorgen over te maken, iedereen heeft dat wel eens.

Ik droom dan altijd dat ik in mijn bed val. xD

Ja, idd, òf ik val van een tractor, òf ik val met een keiharde klap in m’n bed, alsof ik zegmaar heel hard in mijn bed geduwd wordt. Dit is echt raar… :S

Dat is toch ook zo, of niet? :blush:

http://www.senzar.nl/feiten-met_een_schok_wakker_worden.htm

Ik had gehoord dat het een laatste spiertrekking was voor je echt in slaap valt (en vaak schrik je dan net terug wakker). Geen idee of het klopt maar het klinkt wel logisch.

Extraatje:
Mijn broer had ooit een mooie theorie gehoord erover haha, volgens de visie van Freud. Klopt hoogstwaarschijnlijk geen hol van (zoals de rest van zijn theorieën) maar ik vond het wel een interessante visie… Dat gevoel dat je valt, verwijst naar je geboorte. Het moment dat je geboren wordt, is zo traumatisch dat je het verdringt naar je onbewuste. Wat er in je onbewuste zit, komt nooit tot uiting tenzij in dromen, versprekingen,… En het gevoel dat je dus valt, verwijst dus naar het trauma van je geboorte. Logisch toch :pensive:

ik weet nooit waar ik vanaf val, ik val gewoon ineens in men bed :stuck_out_tongue:

Hoe treed je dan uit? Want ik zal best wel eens willen weten hoe dat voelt. Ik las namelijk dat het ook bewust kan.

Ik las net op een site, dat je bijvoorbeeld op een plek bent, en je dan bij een uittreding als het ware je lichaam terug in dondert. Misschien heeft dit met zo’n val te maken. Je loopt op de stoep en je dondert je lichaam in terug?