Valeriaantabletjes

Ik moet aanstaande dinsdag weer afrijden. De voorgaande keren dat ik afreed deed ik door de stress alles fout en was ik onwijs onrustig tijdens het rijden. Ik zit er over te denken om van die valeriaantabletjes te nemen maar ben bang dat ik daar (te) suf van ga worden en of het dus wel een slim idee is om die te nemen. Ik heb ze van de week daarom nog niet gekocht omdat ik nog twijfel of het slim is om die te nemen. Ik kan ze natuurlijk wel morgenochtend bij de drogist halen, maar ik vraag me dus ook af of ze een dag van te voren nog effect hebben (moet dinsdag ochtend 9.40 uur afrijden).

ik denk niet dat dat veel effect heeft op je rijprestaties, volgensmij gaat daar juist je reactievermogen van weg enzo

Ja daar ben ik dus ook bang voor en daarom twijfel ik dus ook nog steeds of het slim is om ze te gebruiken.

Een vriendin van me neemt zoiets, voor de examens, je wordt er rustig van en je concentratie wordt bezig. Maar in haar pillen zat maar heel weinig valeriaan.

Je zou even je rijschool kunnen bellen om te vragen of dit is toegestaan?

Vraag het gewoon in een drogist (etos, DA, etc.) die mensen hebben daar voor gestudeerd.

De meeste mensen op Girlscene niet.

Suf? Ik word er zo ontzettend hyperactief van. Daarbij kan ik me wel beter concentreren.

Daar word je sloom/suf/moe van en idd reactietijd minder.
Je kan beter bijvoorbeeld dit nemen : http://www.avogel.nl/webw…lora_complex_druppels.php
of iets anders maar waar je maar alert van blijft.

trouwens ; dat kan je ook gewoon bij de kruidvat halen! ( dat avogele)

Ritalin! ha nee ik zou even een apotheek of iets dergelijks bellen. Die kunnen je hier waarschijnlijk beter mee helpen :slightly_smiling_face:

Volgens mij is dat dus niet zo. (Ik heb er niet voor gestudeerd maar werk wel in een drogist… dus krijg wel soms wat mee.)

Ik zou het echt gewoon vragen aan mensen die daar voor zijn. Drogisten dus.

Edit: of apotheek idd.

Dat over die druppels is trouwens onzin want daar zit ook gewoon Valeriaan in. Dus als dat kan kunnen tabletten waarschijnlijk ook.

Ik gebruik nervovit en ik word er juist wakker van, zeker niet suf!
Ook mensen die gingen afrijden met die pilletjes die ik ken, hadden er echt wat aan!

Dat is toegestaan. Het is gewoon een homeopathisch middel.
Echter, iedereen reageert er anders op. Daarom is het van belang dat je ze al eerder neemt, ook in een situatie waarin zich geen stress bevindt.

Ik gebruik ze zelf ook, voor mijn examens, maar ook a.s. dinsdag voor mijn afrijden, omdat ik weet dat ik te nerveus bent. En bij mij helpt het goed. Je wordt er niet suf van en ik kan me beter concentreren. Echter, ik krijg er wel hoofdpijn van (hoewel ik dat niet per direct aan de pilletjes durf te linken). Ik denk dat het een andere vorm van het uiten van mijn zenuwen is, in plaats van dat ik hyperactief ben en absoluut niet stil kan zitten.

Maar nogmaals, de bijwerkingen hoeven er niet te zijn en bijwerkingen zijn voor ieder persoon anders. Je kan ze morgenvroeg dus nog halen en dan gelijk innemen en kijken hoe je erop reageert.

Ik gebruik overigens Nervovit Forte.

Ik zal valeriaan druippels nemen dan…

Dan kan je beter doseren :slightly_smiling_face:

Edit: Ik gebruik btw ook Valeriaan druppels, de verpakking zegt 15 druppels, ik gebruik op doktervoorschriften 25 druppels… Er zit veel alcohol in, daar zal k naar kijken als k jouw was (24%) Ik denk dat 5 druppeltjes wel genoeg is…

^Valeriaandruppels zitten alcohol in. En die mag je juist weer niet voor het afrijden. :stuck_out_tongue:

Hmm ooh da was k er net bij aan het vertellen :stuck_out_tongue:

Ik wil mensen even oproepen om alleen advies te geven over geneesmiddelen als ze echt 100% zeker weten dat het klopt. (Ik kom op mijn werk zo veel gevallen tegen waarbij het mis gaat omdat diegene op internet heeft gezocht of van een zus van een neef van een vriend heeft gehoord dat hij/zij dit of dat moest doen.)

(En ja, dit zijn geneesmiddelen.)

^Ik weet 100% dat wat ik zeg klopt. Of heb jij een fout ontdekt in mijn woorden, want dan zou ik het zelf ook wel willen weten! :stuck_out_tongue:

Welke variant van nervovit gebruik jij? Want op de site van Bional staat nervovit en nervovit forte.