Valencia

Hoihoi,

Ik ga deze zomer naar Valencia. Graag kom ik in contact met mensen die hier al wel eens zijn geweest :slightly_smiling_face:
Wat zijn leuke winkels? Leuke restaurants (voor moeilijke eters evt.), places to be…
Let me know!

XX. :hugs:

Hoi hoi Ik ben twee weken geleden naar Valencia geweest en het was echt top. Ik had een b&b bij de grote kerk. Voor het winkelen is er 1 grote straat en als je echt goed wil shoppen raad ik centro commercial de bonaire aan. Dan pak je de bus en in 40min ben je er.

Restaurantjes genoeg. Kijk buiten op de kaart. Ik ben zelf ook moeilijk met eten en at daar voornamelijk pizza en pasta’s

Veel plezier daar!!!

Ik was vorig jaar in Valencia, vond het echt heel erg leuk. Het is echt een van m’n favoriete steden geworden waar ik ben geweest. Het is overal echt erg mooi.

Wat ik aanraad is een fiets huren (je kunt voor 7 euro per dag al een fiets huren, en je kunt redelijk goed fietsen in valencia, er zijn veel fietspaden.) Zo kun je veel zien van de stad en lekker door het park - het opgedroogde kanaal - fietsen. Dat vond ik persoonlijk echt erg leuk. Het strand vond ik wat minder leuk, het was heel druk. De boulevard langs het strand was wel weer leuk.

Veel plezier! :flushed:

Ik ben al 3 keer in Valencia geweest. Ik vind het echt een énorm leuke stad!

Aanraders:

• Miquelette: toren bij plaza de reina, deze beklimmen! (ook het plein daarachter, plaza de virgin is de moeite waard)
  • Jardines del real: mooi park om lekker te zitten, picknicken etc
  • Metrostation noord: heel groot metrostation, mooi van buiten en enorm ruim van binnen, ik vond het erg leuk. Ook de stierenarena daarnaast :wink:
  • City of arts and sciences: een aantal hele mooie gebouwen bij elkaar (zoek maar op google), ik kan daar echt uren zitten, er loopt een klein parkje naast waar je ook heerlijk kunt zitten.
  • Central market: grote markt (binnen) waar ze echt van alles verkopen, maar ook het gebouw zelf is erg mooi!

Voor restaurants heb ik één echte topper: dichtbij central market zit ‘‘la rueda’’, een spaans restaurant (ze hebben ook geen Engelse kaart maar de ober zei dat ze daar wel mee bezig waren) maar het vlees wat ze serveren is ÉCHT top!!
Verder moet je natuurlijk een keer tapas eten, maar dat kan bijna overal wel.
Als ontbijt is Panaria (zitten er meerdere…) heel lekker, ruime keuze en je kunt meteen zien wat je besteld.

Ik heb alles gewandeld en verbleef dichtbij plaza de virgin. Het strand was een dik uur lopen maar ik vind dat altijd wel heel fijn en onderweg kom je ook echt nog van alles tegen altijd :’) Maar fietsen huren kan ook goedkoop en ook met de metro kom je er wel.