Valdispert Stress moments

Hoi,

Ik heb de tabletten van Valdispert Stress Moments gekocht. En die wou ik gebruiken voor tijdens het autorijden, omdat ik altijd heel erg stress… Maar op de bijsluiter staat er dat het afgeraden wordt om te gaan autorijden na 1 á 2 uur inname van een tablet. Wat kan ik het beste doen? Ik heb het morgen heel vroeg al, moet ik dan 2 uur van tevoren zo’n pil innemen? Zou het dan nog wel werken…

Heeft iemand ervaring met dit?

Nee, het betekent dat die dingen niet geschikt zijn voor tijdens het autorijden :’)

ahnee he… ik ga heel eigenwijs doen haha, ik ga hem toch gebruiken, maar dan gewoon 2 uur van tevoren… of een halfje …

Het is trouwens voor mijn rijles, anders zit ik daar morgen weer halfjankend in van de stress…

Ja en dan neemt je reactievermogen af en rij je iemand dood. Kijken hoe eigenwijs je dan nog bent. (:

Extreem voorbeeld, maar je snapt de gedachte erachter… mag ik hopen.

Nee, maar het is voor de rijlessen en examens… Omdat die man zorgt voor stress bij mij! Maar dat staat in een ander topic. Ik heb al zo’n rescue ding. Maar die helpt gewoon echt niet.

up

Ik heb gehoord dat banen eten helpt om stress te verminderen?

2 tellen inademen, 4 tellen uit. Vooral niet teveel en te diep gaan inademen want dan word je duizelig door een teveel aan zuurstof. Misschien is valeriaan wel wat? Plantaardig, maar moet je maar ff googlen of je ermee mag autorijden.

Jaa in die pillen zit al valeriaan! het is gewoon natuurlijk spul…
Ik zal morgenochtend gelijk banaan gaan eten haha! ;p

Oh my god. Ze zetten zoiets echt niet zomaar in een bijsluiter hoor, je moet die dingen gewoon NIET nemen als je gaat autorijden, dat is gewoon echt dom en gevaarlijk.

Veel plezier met rijles, ik hoop dat je het totaal verkloot en tegen een paaltje rijdt, als je gewoon niet naar advies wilt luisteren. Snap echt niet hoe je zo egoïstisch kunt zijn om anderen in gevaar te brengen omdat jij wat minder stress wilt.

Waarom vraag je hier om advies als je het toch al gaat doen?

+ je gaat niet beter rijden door die pillen. Dus je schiet er niets mee op.

Ik heb er nooit echt last van nadat ik die dingen heb ingenomen, kan dan nog geconcentreerd iets doen. Dus ik denk dat het wel kan

laat maar, verkeerde topic haha

Als je zo veel stress hebt tijdens het autorijden kun je ook naar je huisarts gaan en vragen of hij je bètablokkers wil voorschrijven. Dat zijn pilletjes waar je je kalm door gaat voelen. Ik heb er zelf ook ervaring mee, was ook altijd heel erg zenuwachtig tijdens rijlessen en al helemaal tijdens het examen. Deze bètablokkers hebben ook geen invloed op je rijvaardigheid, dus geen risico dat je concentratie afneemt ofzo. Mijn huisarts vertelde me toen dat hij ze heel vaak voorschrijft voor mensen die bang zijn voor (rij-)examens! :slightly_smiling_face:

@JCDX heel erg bedankt! ik ga dan binnenkort even langs de dokter! Heel handig, :slightly_smiling_face:

@involved en voor wat gebruik jij ze dan? :slightly_smiling_face:

Nou, ik heb hem gewoon gebruikt & mijn les ging heel goed! :grinning: Ik was eindelijk een keertje kalm en ja ik kon nog super goed opletten (;

Valdispert is zonder bijwerkingen.
Ik heb tenminste gewone valdispert (van de apotheek).
Geen idee of ‘‘stress moments’’ iets ander is.
Ik gebruik het altijd bij rij-examens en het werkt best.