Val je hier mee af ?

heyy, de titel zegt het all ik ben er niet zo zeker van :slightly_smiling_face:)

ontbijt: 2x (of1x) bruin brood (of volkoren) met kaas of vleeswaren etc. en thee zonder suiker
tussendoortje: water en een stuk fruit of een plak ontbijtkoek
lunch: 2x of 3x bruin brood (of volkoren) ook met kaas of vleeswaren etc. en water

het avondeten verschilt heb vandaag past gehad xx
heel erg bedankt alvast!!

Dat ligt aan hoeveel calorieën jij op een dag gebruikt.
't Lijkt me alleen niet een erg gezond dieet wat je jezelf nu voorschotelt.

Ik denk dat je beter om tips kunt vragen in één van de afvaltopics, daar willen ze je vast ook helpen.
Maar als ik dit zo zie is het wat aan de weinige kant. Ontbijt mag groter, minimaal 2 boterhammen en iets van zuivel en/of fruit erbij klinkt al beter. Lunch 3 boterhammen is volgens mij prima, stuk fruit erbij kan ook. Op je avondeten heb je waarschijnlijk weinig invloed, maar zorg dat je iedere dag groenten binnenkrijgt. De verdeling van je bord zou 50%groenten, 25% pasta/aardappels/rijst en 25% vlees/vis/vleesvervanger moeten zijn. Als je daar een keertje van afwijkt is het niet erg, maar probeer die richtlijn aan te houden.
En zorg dat je 3 tussendoortjes op een dag hebt: tussen ontbijt en lunch, tussen lunch en diner en 's avonds nog iets. Fruit is goed, ontbijtkoek bevat veel suiker dus is geen aanrader. Magere yoghurt/kwark met muesli is ook een optie, snacktomaatjes/worteltjes/komkommer, een extra boterham, groentesoep(niet uit een pakje), crackers/rijstwafels met mager beleg en noten zijn andere goede tussendoortjes.

En veel drinken, zo veel mogelijk water! En bewegen erbij helpt natuurlijk ook, iedere dag dertig minuten wordt aanbevolen, maar overdrijf het niet gelijk!

Hopelijk heb je hier iets aan. Maar nogmaals: vraag advies in de afvaltopics, daar weten de meeste meiden waar ze het over hebben. Vooral Denna in gezond afvallen #4 heeft altijd hele goede tips!

^ Nou, ik zou haar dat topic niet aanraden hoor, word je toch alleen maar afgezeikt.

Het ziet er in ieder geval beter en gezonder uit dan mijn eetschema:

Ontbijt: Roggebrood met kaas/vleeswaren, één of twee boterham(men) met wat zoetigs, 2 koppen koffie of water.

Tussendoortje (10 uur): Niets

Lunch (1 uur): Een snack of niets.

3 uur, uit school: gemiddeld eet ik rond de 4 boterhammen. Het beleg varieert; filet americain en Franse kaas zijn echter mijn favoriet.
Vaak drink ik rond deze tijd 2 glazen limonade of een andere frisdrank die in de koelkast staan. Meestal eet ik nu ook een stuk fruit.

4 uur: Een snack, gezond is die meestal niet.

5 uur: Nu drink ik vaak wat water of een andere drank.

Half 7: Het avondeten. M’n moeder kookt gevarieerd en gezond.

9 uur: Een kop thee met meestal wat lekkers.

Aangeraden wordt om dit eetpatroon NIET over te nemen. Ik wil alleen aangeven dat ik je eetschema er relatief goed uit vind zien.

Heel erg bedankt allemaal, hier heb ik wat aan en ik zal zeker in dat topic gaan kijken :slightly_smiling_face: x

Er zijn een aantal grotere afvaltopics in dit board, daar kun je je vraag stellen.