Val ik af door deze baan?

Heey,

Ik doe sinds deze zomer vakantiewerk en ik werk best veel (20-30 uur per week). Bij mijn werk loop ik eigenlijk de hele dag en met ik ook veel trappen lopen. Denken jullie dat ik hierdoor af kan vallen of strakker kan worden?

Ik heb wel een gezond gewicht maar ik wil graag wat strakker worden, vooral bij m’n benen. Ik vroeg me af of ik naast mijn baan nog extra zou moeten sporten! (hoop van niet haha)

Je kan wel afvallen maar ik niet dat echt echt zoveel is dat je het ziet aangezien het werk na de vakantie weer stopt maar ik zou mezelf anders gaan wegen en omvang meten en aan het einde van de vakantie weer en dan weet je het!

Als ik jou was zou ik naast je werk nog wel sporten. Maar aangezien je dat niet zo leuk vind merk ik aan je berichtje zou ik als ik jou was gaan zwemmen, dat is heerlijk na (of voor) het werk en echt heel goed voor je omdat je er elke spier mee traint :wink:.

Als je elke dag 10 minuten touwtje springt (ja serieus haha) dan ben je dat nog extra kwijt. Maar ja je zal vast wel wat afvallen, maar ligt er wel aan wat je normaal deed.

Een beetje, maar natuurlijk niet zoveel als wanneer je sport. Heb er geen hoge verwachtingen van. Risico is namelijk dat je extra veel wil gaan eten omdat je zoveel beweegt. Het vraagt namelijk veel energie van je. Zorg er dus voor dat je goed eet, maar dan ook gezond. Energierepen moet je dan niet meenemen, want dan schiet het niks op.

Ik doe zelf ook redelijk zwaar werk. Ik de horeca. Soms sta ik 9 uur op een dag, en lopen en traplopen etc ondertussen. In de vakantie periode maak ik 20-30 uur min in een week.

Ik weet zeker dat ik wel wat afval door dit werk. Alhoewel ik sowieso nooit zwaar ben geworden ofzo. En kweek ook wel spieren hiervan haha.
Maar als ik jou was zou ik sowieso nog wel sporten, als je echt een doel hebt.

Mijn nicht werkt in de horeca en die loopt ook heel erg veel. Zij valt wel af

GADVERDAMME, rot op zeg.

Ik heb gehoord dat je pas na 20 minuten sporten echt wat gaat verbranden …

Dat is onzin! Je verbrand met alles calorieen. Zelfs als je girlscene chekt :wink:

Het ligt er aan wat je normaal doet, als je normaal niet veel beweegt zul je wel afvallen. Ik heb nu ook een baan waar ik veel bij loop, maar ik merk nog niet veel verschil. Geen idee hoe lang het duurt voordat je echt resultaat hebt.

Als je normaal niet zoveel sport gaat dat afvallen en strakker worden wel lukken. Ik zou het gewoon aanzien, ben je na 2 weken dit werk doen aangekomen? Dan zou ik nog 2x extra in de week gaan sporten. En anders is het dus niet nodig.

Ja en nee. Je zult zeker wat afvallen in vet, daarnaast zul je aankomen in spiermassa op den duur. Maar dit is neem ik aan ook wat je wilt. Aangezien je graag ‘strakker’ wilt worden.
Dus het getal op de weegschaal zal niet echt veranderen, sterker nog: spieren wegen meer als vet. Maar je figuur zou na een tijd wel veranderen in positieve zin. En je beweegt in principe al meer als voldoende (30 min per dag) dus extra sporten lijkt mij niet nodig.