vakkenpakket

hii, :heart:

bij ons op school moeten we in de derde een vakkenpakket kiezen. Maar dan moet je toch al weten wat je later wil worden?, ik heb namelijk echt nog geen idee, iets met talen, of juist niet?
ik weet het echt niet!? Dusss wat moet ik nou doen?

geen stomme opmerkingen ajb, mss is dit wel een hele domme vraag maar dat weet ik na een keer ook wel, en als dit topic al bestaat doe er maar een slot op ipv het 1000x te herhalen
x

Pas sowieso de vakken waar je goed in bent (of goed in kan worden als je je best doet) en die je een beetje aanspreken.

Misschien kan je dit beter aan je decaan/mentor vragen.
Maar het gaat er meer over, wil je iets van natuur gaan doen of meer de maatschappelijke, economische of culturele kant op. Dat is het meest belangrijke. wat je wilt worden is helemaal nog niet van belang.

Je hoeft echt nog niet te weten wat je later wilt worden als je je vakkenpakket kiest!
Ik heb gewoon de vakken gekozen die me het beste lagen, maar ik heb nog geen flauw idee wat ik wil worden.

Dat ook ;’)

kies eerst of je natuurkunde en/of scheikunde leuk vind. Dan weet je direct welke 2 profielen je niet hoeft te kiezen :slightly_smiling_face:

Ohja, pak ook altijd wiskunde erbij, alleen als het echt niet gaat.

Inderdaad, je krijgt anders echt spijt.

Gewoon wat je het best licht, wiskunde is volgendj aar verplicht volgens mij in je vakken paket.

Wij kregen een halfjaar ‘les’, waarin we erachter moesten komen want onze intresses waren en welke studies we wilde doen. Ik had aan het begin van de derde ook nog geen idee wat ik wilde worden, maar toen ik me moest gaan verdiepen in verschillende studies kwam ik er toch al snel achter wat ik het leukst vond. Ik weet trouwens nog steeds niet precies wat ik wil worden, maar dat is helemaal niet erg. Als je maar kiest wat jij leukt vindt, kun je later vast wel een studie vinden die op je intresses/vakkenpakket aansluit.

Idd dat heb ik nu dus :’)

thanxx,
maar nu heb ik ergens gehoord dat het voor heel veel banen, handig of nodig is om frans te kunnen, maar daar ben ik gewoon echt niet goed in. moet ik het dan laten vallen?

Als je C&M op Havo (weet niet zeker op Atheneum) kiest niet.

Er zijn genoeg beroepen waar je geen wiskunde voor nodig hebt hoor. En bij sommige beroepen kan je later nog een wiskunde cursus doen met alleen de wiskunde die je op de opleiding krijgt (zoals bij toegepaste psychologie).

Waarom vraag je dit aan ons? Daar hoor je op school over te praten met je decaan/mentor/begeleider, niet met ons. Wij weten niet wat goed voor jou is.

ow en btw, ik doe gymnasium haha

Op Atheneum en Gym is wiskunde bij elk profiel verplicht

en volgens mij was wiskunde bij ons ook al wel verplicht :wink:

En @TS baseer je mening eens op wat de decanen zeggen en leraren, mensen die er verstand van hebben. Ipv dat je “hoort dat frans handig is bij heel veel banen” en dan blind frans kiest. Ugh

Frans? Serieus? Ik heb altijd gehoord gekregen dat je wiskunde echt handig is voor een baan later. Volgens mij is het wel zo dat je met bijv. toerisme tenminste één vreemde taal moet hebben.