Vakkenpakket

Hoi!
Ik zit in 3 vwo en wij moeten nu een profielkeuze maken. Ik wil het profiel NG met biologie, scheikunde (verplichte vakken), Frans, wi A en aardrijkskunde. Ik twijfel alleen best wel of ik in het vrije deel filosofie, Duits of economie ga kiezen. Filosofie lijkt me interessant alleen de docent viel tegen, Duits ben ik goed in en vind ik leuk en economie is vgm best handig om te hebben voor later. Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen en dat sommigen miss kunnen vertellen hoe het vak in de bovenbouw is.

Heb je al gekeken naar opleidingen? Want daar kun je je ook in oriënteren. Misschien een beetje vroeg, maar dat zou ik doen :slightly_smiling_face:
Ik zou alleen niet een vak niet kiezen (lekker dubbelop), omdat een leraar tegenvalt.

Psychologie/iets medisch lijkt me wel wat.

Als je psychologie of iets medisch wil gaan doen kan ik filosofie echt wel aanraden. Vooral als je psychologie gaat doen ga je veel filosofie gebruiken (Freud enzo). En zelf doe ik ook een medische opleiding en heb hierbij ook wat filosofie gehad en vind het wel heel fijn om die voorkennis te hebben.
Ook vind ik het een plus van filosofie dat je leert om lange en moeilijke stukken tekst te lezen waardoor ik best een groot voordeel had bij mijn Nederlands eindexamen. En dit is ook handig voor je studie later waarbij je veel moet lezen.

Maar goed hahaha ik ben best wel fan van filosofie