Vakkenpakket

Hai, ik wil later MISSCHIEN in de horeca werken.

Ik wil het vakkenpakket N&G kiezen met: Nl, Eng, Wis, Ak, Schei, Bio. Maar dan twijfel ik, ik ben goed in Economie ( 6,7 ) en ik ben niet echt geweldig in Duits ( 5,4 ).
Maar voor Hotelopleiding, moet je een Moderne Vreemde Taal kiezen, dus Duits of Frans.
Nou Frans wordt 'm sowieso niet ( 4,7 ) maar ik twijfel heel erg. Ik vind Economie leuk, maar ik heb Duits nodig voor de Hotelschool.
Ik dacht, misschien is er een andere horeca opleiding waarbij je geen Duits nodig hebt en Economie wel kan, of dat er misschien een andere oplossing is.
Wat vinden jullie moet ik - als het niet anders kan - Economie of Duits kiezen?

Lijkt mij dat je het beide nodig hebt toch. Wil je later een eigen bedrijf beginnen? Dan is economie handig. En Duits is toch niet zo heel moeilijk? Gewoon een principe van leren.

Tja, jij vindt het misschien niet moeilijk maar ik vind het heel erg moeilijk. En ik kan niet beide kiezen

Ik zou dan economie kiezen. Lijkt me belangrijker dan Duits + je kan het beter.

Waarom kies je voor een n&g pakket wanner je de kant uit wilt van horeca/hotel? In dat geval is dat niet de meest logische keuze

Hoi,

Zelf had ik het vakkenpakket E&M met biologie en aardrijkskunde. Dit pakket had ik gekozen, omdat ik het niet te moeilijk wilde maken voor mijzelf. Ik was namelijk al goed in aardrijkskunde en biologie. Na de havo wist ik absoluut niet wat ik voor opleiding wilde doen. Uiteindelijk kwam ik bij Tio uit, en volg ik nu de opleiding hotel- en eventmanagement. Hiervoor had ik geen Duits nodig. Het is een hele brede opleiding en ik ben erg blij dat ik hiervoor heb gekozen.

Groetjes Rosanne