Hello meiden!
Ik heb nogal een raar vraagje: ik ben geslaagd op de havo met mooie cijfers en heb besloten vwo te gaan doen. Na mijn intakegesprek werd duidelijk dat ik ben aangenomen voor het vwo maar ik heb nogal een probleempje: ik moet 2 vakken inhalen! Ik had geen vreemde taal als vak op de havo en heb besloten te kiezen voor frans omdat ik hier altijd veel hogere cijfers voor haalde (op de mavo… xD) dan duits.
Daarbij… heb ik natuuuuurkunde nog als vak! Dit vak wilde ik graag gewoon ‘uitproberen’ om te kijken of deze me eigenlijk ligt. Maar dit heb ik niet gehad op de havo :'D dus ik ben me er zéér van bewust dat dit sowieso ongelooflijk moeilijk gaat worden voor mij (1: vak inhalen waar ik de basis niet eens van ken + 2) dit ook nog eens op een hoger niveau)
mijn vraag: ik heb nog 2 maanden vakantie, maar wil eigenlijk nu al een begin maken aan natuurkunde. hoe vinden jullie dat ik dit moet aanpakken? welke boeken kunnen jullie me aanraden? is het slim om álle boeken van vwo 1 t/m 6 te bestellen en dan zo snel proberen door te werken mbv een bijlesleraar? off???
mensen vertel me aub niet dat dit me niet gaat lukken, want toen ik van de mavo naar de havo doorstroomde wist ik ook niet wat me overkwam, maar ik heb hard gewerkt en ben geslaagd met 7’s en 8’en. ik ben bereid heel erg hard te werken en al mijn tijd hieraan te besteden dus onmogelijk hoeft het niet te zijn!