Vakenpakket veranderen?!

Hey. Ik had een vraagje, ik zit nu in de 3e (mavo) en ik heb toch heel veel moeite met een vak. Weet iemand of het mischien nog mogelijk is om van vakkenpakket te veranderen aangezien we nu al halverwege het jaar zijn. Of heeft iemand dit zelf ook al eens gedaan?

Hh

Hh

Hooii, ik begrijp je verhaal en heb hier zelf ook al mee gezeten. Ik heb overlegd met mijn mentor en hij zei dat ik nog wel van vakkenpakket kon veranderen, maar dan zo snel mogelijk. Hierdoor moet je dus wel de vakken die je nieuw krijgt in je vakkenpakket inhalen qua toetsen en po’s enzo, maar daar heb je dan nog het hele jaar de tijd voor, volgens mij. Ik zou het dus zo snel mogelijk aangeven bij je mentor, succes!

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt welk vak je moeilijk vindt, en hoeveel vakken je moet veranderen om toch nog een vakkenpakket te krijgen. Ik weet niet precies hoe dat zit met die vakkenpakketten op het vmbo, maar als jij alleen dat vak hoeft om te wisselen voor een ander vak lijkt de kans me groter dat ze het toelaten dan wanneer je eigenlijk echt je hele vakkenpakket om moet gooien.
Verder zou ik het er gewoon met je mentor/decaan over hebben en kijken wat de mogelijkheden zijn. Bij ons is het zo dat ze je na de kerstvakantie echt niet meer laten switchen, maar misschien is dat bij jou op school wel anders

Ik zou zo snel mogelijk met je mentor en/of decaan kijken wat en of er mogelijkheden zijn. Elke school heeft daarin haar eigen regels, wat bij iemand hier kan wilt niet zeggen dat het bij jou ook kan.
Daarnaast ligt het er ook aan welk vak je wilt laten veranderen, sommige vakken zijn verplicht bij een bepaalde sector…