Vakatieliefde!

Het gaat over Charlisa, die op vakantie is in Turkije. Ze heeft het niet zo heel erg naar haar zin totdat ze Mustafa tegenkomt. Dan word alles anders…

Tips zijn welkom over bijvoorbeeld typfouten of wat dan ook! xx
--------------------------------------------------------------------------------------

‘Djeez Charlisa, begin je nou alweer?’ hoor ik vaag in mijn oor klinken. Het is mijn moeder. Ze zeurt weer eens dat is moet op houden met dat gezeur. Ja, hallo het is hier ook zo saai! Wat moet ik anders doen? Het enige wat hier te beleven valt, is af en toe een beetje zwemmen, eten en naar leuke jongens kijken. ‘Mam, sorry hoor maar ik verveel me gewoon!’ zeg ik jammerend. ‘Interersseert me niet, ik wil het gewoon niet de hele vakantie horen! Ik heb een zorgeloze vakantie en dat wil ik graag zo houden. Ga maar een spelletje doen met Michael.’ Michael me stiefbroertje van twaalf, ongeloofelijk irritant en wil alleen maar spelletjes doen en zwemmen. ‘Nee, laat maar’ zeg ik en pak mijn ipod. Ondertussen is het waterpolo begonnen in het zwembad en die ene ongeloofelijk knappe jongen doet ook mee! Uitzicht dus… Ik zet mijn bedje rechtop, smeer mezelf nog eens even goed in en ga uitgebreid naar het waterpolo kijken. ‘Charlisa, je schatje is in het water! Je schatje is in het water!’ schreeuwt Michael in me oor. ‘Pfff, Michael hou daar is mee op, het is mijn schatje niet. Ik vind hem niet eens knap, dus ophouden nu!’ Eigelijk vind ik hem wel knap, maar dat hoeft niet iedereen te weten. Ik blijf nog een tijdje naar het waterpolo kijken maar val dan in slaap. Tegen de tijd dat ik wakker word is het allang half zes geweest. Pfff, tijd om naar de kamer te gaan. Douchen, aankleden, opmaken en tv kijken. ‘Mam, ik ga naar de kamer oké?’ ‘Ja, is goed lieverd! We eten om half acht.’ ‘Oké, tot straks’ zeg ik en loop weg. Eenmaal in de kamer aangekomen plof ik op bed. Ik heb mijn natte handdoek en bikini al opgehangen op de stoel buiten de kamer. Eerst zet ik de tv aan en zap langs alle buitenlandse kanalen. Uiteindelijk kom ik bij de zender voor Nederland en België, BVN. Verder is er niks bijzonders op tv. Ik ben moe, moe van het hangen de hele dag en de warmte die hier heerst. Ik sta op, pak mijn douchespullen en besluit om mezelf eens helemaal in de watten te leggen. Eerst neem ik een lange douche. Ik smeer een speciaal haarmasker in mijn haar, scheer mijn benen, lak mijn nagels en smeer me helemaal van top tot teen in met mijn zus haar belachelijk dure bruiningscrème. Ik kijk in de spiegel en zie een totaal ander mens dan toen we weg gingen vanuit Nederland. Ik was wit en zag er somber uit, nu ben ik bruin en zie er vrolijk uit! Ik ga aan het tafeltje voor de spiegel zitten en maak me op (weer met mijn zus haar ongeloofelijk dure en mooie spullen). Ik gebruik een beetje foundation, bronzingpoeder, blush voor mijn wangen, mascara, oogpotlood en om het af te maken lipgloss. Uit de kast trek ik mijn nieuwe kleren: een witte short en een mooi sierlijk paars truitje. Ik trek het aan, doe mijn sieraden om, pak wat geld en loop naar buiten. Ik heb besloten om even op de computer te gaan. Ik moet gewoon even met Yasmina praten! Yasmina is éen van mijn beste vriendinnen, ik kan alles bij haar kwijt. Vaak voel ik me nogal rot door Ruyhan, de jongen die ik al lange tijd leuk vind. Hij is afghaans en heeft echt zulke mooie ogen waar je helemaal in weg kan dromen. Hij vind mij alleen denk ik niet leuk. Binnekort zal ik hem vertellen dat ik hem leuk vind en dan ben ik benieuwd naar zijn reactie! ‘Hello, I want on the computer for sixty minutes’. ‘That’s oké, you can pay later, five Euro for sixty minutes.’ zegt de receptioniste. ‘Oke, thank you.’ Ik zit nog geen 10 minuten op de computer als ik vanuit mijn ooghoek die knappe jongen zie aankomen. Ik probeer niet te kijken, maar het lukt niet. Omg, wat is hij knap, denk ik bij mezelf. Hij is iets langer dan mij, bruin getint, zwart haar, donkere bruine ogen en vreselijk gespierd. Ik merk dat ik hem nog steeds zit aan te staren en kijk snel weer naar het msn-gesprek met Yasmina, die zich ondertussen afvraagt of ik niet dood ben zolang heb ik niet geantwoord. ‘Sorry schat, maar ik vertelde toch over die knappe jongen? Nou, die komt net aanlopen! Help, wat moet ik doen?’ typ ik wanhopig. ‘Echt? Omg, ga naar hem toe dan, vraag hoe hy heet, wat zijn nummer is, weet ik veel maar doe iets!?’ commandeert ze. ‘Oké dan, wacht en ga NIET weg!’ Oh shit, nu moet ik het ook echt doen ook, denk ik. Met alle moed die ik heb sta ik op en loop naar hem toe. ‘Haay, what’s your name?’ breng ik stotterend uit. Hij kijkt opzij en zegt: ‘Hello, I am Mustafa. And you?’

Verder!

Meer!!

verderrrrr :slightly_smiling_face:

Verderr Sgat:D!
Echt een super leuk stukje!
Tja nu wil ik wel meer lezen hoor
voor ik op vakantie ga
Ik zet hem alvast bij m`n favorieten!
kus Sophié

wooooooow ; dit verhaal heb ik echt lang geleden geschreven xd
wist niet eens dat het nog bestond haha! up?

even kritiek op mezelf haha ; ik gebruik wel veel opsommingen he?
ik doe dit, doe dat, doe dat en dan ga ik… snapje ;xd?

ik vind het wel een goed verhaal =) en ik vind het leuk dat je ze zowaar engels laat praten… meestal zie je bij een verhaal dat ze het er bij schrijven dat ze engels praten…
conclusie: VERDEERR!!!

cerder! :slightly_smiling_face:

langer dan ik, niet dan mij :pensive:

Ohja :blush: dankje :grin: hahaha, ik zal eraan volgende x aandenken ; langer dan IK (ben) jaja.

& dankje dankje ; ik ga morgen op school wel even brainstormen…