Vakantiewerk camping

Hoi iedereen!

Ik wil deze zomer heel graag vakantiewerk gaan doen op een camping in het buitenland. Je kan dit bijvoorbeeld bij verschillende reisorganisaties doen zoals vacansoleil, maar dit is meestal van 17 of 18 jaar. En ja… helaas wordt ik pas net na de zomervakantie 17.
Dus mijn vraag is of misschien iemand wel een camping of organisatie weet waar je vanaf 16 zulk werk kan doen of iemand die misschien ervaring heeft?
Alvast bedankt (:

Liefs

Dat is er niet. Simpelweg in verband met de wet. Je moet een detacheringsovereenkomst hebben om naar het buitenland te mogen. En die krijg je pas vanaf 18. Tenzij het voor stage is, maar dan moet daar een verklaring bij van de school, waardoor ze uitzonderingen maken voor jongeren van 17. Maar jonger dan dat, en al helemaal als het niet voor stage is, gaan ze niet. Dus helaas maar je hebt pech. Nog even 2 jaartjes wachten dus.

die bestaat niet :wink:
heb het vorig jaar ook geprobeerd…
in nederland en soms in belgië lukt het nog wel, maar buitenland willen ze vaak oudere mensen hebben.

Wat stom! Dus ook niet bij aparte campings zegmaar?

Nee. Of je het nu met een reisorganisatie doet, of op eigen houtje, je hebt nog steeds die detacheringsovereenkomst nodig. En die krijg je niet onder de 18.

Misschien dan maar een camping in Nederland proberen? Afgelopen twee jaar heb ik op een camping gewerkt, ik word over een paar maanden 18, dus was toen 16 & 17.

En, van die detacheringsovereenkomst: had ik nog nooit van gehoord, dus weer wat geleerd :slightly_smiling_face: maar voor welk werk geld dat? Au-pair kan namelijk wel onder de 18.

Probeer het eens bij deze camping!
http://petitesuisse.be/nl/

Gewoon even een mailtje sturen dat je interesse hebt, je cv erbij en misschien kun je op sollicitatie komen.
Ik ben 16, en ik ga daar deze zomer werken :slightly_smiling_face:

Ik heb vorig jaar vakantiewerk gedaan op camping Buoy in Dalen (Noorwegen). Kleine camping met toffe nederlandse eigenaren en je hebt nederlandse collega’s! www.dalencamping.nl, gewoon een mailtje sturen :slightly_smiling_face:

Oh echt super bedankt, op dat soort tips hoopte ik eigenlijk (: Ik ga zeker een mailtje sturen!

Jij bent 19, zij is 16 :wink:

Meestal is het echt vanaf 17 jaar… Ken ook geen organisatie waar je vanaf je 16e kan werken. (Toprecreatie en Animatie Compagnie zijn beide vanaf 18 jaar)
Trouwens, je bent nu eigenlijk heel erg laat met het regelen van zomerwerk. Vaak hebben de organisaties die het zomerwerk aanbieden al in Januari en Februari trainingen en, uit eigen ervarin,g is er rond deze tijd al een rooster gaande voor je zomerwerk(waar je geplaatst bent).

Dat heb je goed geconstateerd ja, maar heeft er vrij weinig mee te maken. Hij (de baas) had vorig jaar ook een minderjarig iemand aangenomen namelijk, hij doet er niet zo moeilijk over zolang je maar goed werkt. (En het is niet zo dat hij zich niet aan de regels houdt omdat hij een minderjarig iemand had aangenomen ofzo, wij waren namelijk wel allemaal netjes ingeschreven bij de belastingdienst daarzo)

Ik denk dat ze dat zegt, omdat dit op de site staat:
Vind jij het leuk om je stage te lopen op onze camping? Of wil je een leuke vakantiebaan ? En ben je minimaal 18 jaar?

Het is wel mogelijk hoor! Ik heb vorig jaar (17 jaar oud) op een camping in Frankrijk gewerkt. Het was wel een Nederlandse camping: le merle roux in de ardeche. Ik weet niet of ze nog mensen zoeken, maar je kunt ze altijd een mailtje sturen!
x

Oooohh wat stom, hij heeft t veranderd dan! Nouja, sorry! :stuck_out_tongue:

Dit dus.
Ik werk al 6 jaar zowel zomer als winter in het buitenland, op verschillende functies bij verschillende bedrijven (camping, hotel en animatie). Dus ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik ervaring in dit wereldje heb. En ik weet gewoon dat ze je niet aannemen. Niet als je nog maar 16 bent. Met 17 moet je al echt geluk hebben. Als je al zo’n camping kunt vinden, is het waarschijnlijk een kleine crappy camping waar je rotter behandelt wordt dan eigenlijk zou moeten.

Maarja, in Nederland kan het dus wel, gezien het feit dat ik begon met mijn campingloopbaan (lol…) toen ik 16 was. En ik was geen uitzondering, tenminste niet op die camping.

Edit: Hé, nederlandse campings zijn best oke hoor! :grinning: