Vakantiewerk 2015!

Hoi hoi,
Ik wil in deze zomer heel erg graag werken, en het liefst zou ik op campings of zomerkampen willen werken. Het buitenland was mijn eerste keus, maar aangezien ik 17 ben en geen connecties heb om zwart te gaan werken, zit dat er niet in. Heb ook bijna heel google afgezocht voor vakantiewerk in buitenland en kwam op geweldige opties zoals Au Pair en USA Summercamp medewerker, maar daar is de minimale leeftijd 18… Heeft iemand recreatiewerk ervaring (of dergelijke) als 16 of 17 jarige of heeft iemand toevallig wel connecties tot bijvoorbeeld campings in het buitenland waar 17 jarige kunnen werken?

Volgens mij neemt Vacansoleil ook mensen aan van 17, je zou daar kunnen proberen :slightly_smiling_face:
http://www.campingjobs.nl/home.html?land=nl

Animatie organisaties nemen soms ook wel 17 jarigen aan. Als je gewoon volwassen genoeg bent en de training door komt is het geen probleem. Gewoon proberen!

Je zou het bij Vacansoleil kunnen proberen. Kan wel lastig zijn om daar aangenomen te worden aangezien ze ong. 15.000 sollicitaties krijgen (vertelden ze mij toen ik werd aangenomen).
Het werkt echt in je voordeel als je gewoon je talen spreekt want dan heb je al een streepje voor.

Zoveel? :’) Ik heb ook voor Vacansoleil gewerkt maar heb niet het idee dat ik er veel voor heb moeten doen. Ze zeiden wel dat wij uitgekozen waren uit veel mensen maar zoveel had ik niet verwacht.

Dit ja. Ik heb er niets voor hoeven doen zowat, haha!

Ik vond het ook veel maar ze zeiden dat ze jaarlijk 15000 aanmeldingen kregen en maar 1000 mensen konden aannemen (is alsnog 1 op de 15 maar toch). Ik vond het ook wel meevallen maar had vooral het idee dat het kwam doordat ik meerdere talen goed sprak.

Vacansoleil neemt enkel onder de 18 aan als het gaat om stagiaires.
Voor “gewone” seizoensmedewerkers (maakt niet uit welke functie) is het 18 jaar of ouder.

Selectcamp neemt wel 17 jarigen aan.

Ik heb zelf voor Vacansoleil en Eurocamp gewerkt, en beiden is 18+. Ik werk nu al 2 jaar voor Selectcamp.
Ik ga dit jaar weer van 11 april tot 18 oktober naar de camping waar ik de link hier net voor heb geplaatst.
Dit jaar werk ik als teamleider (Courier In Charge). Toffe organisatie, leuke camping!
Uiteraard heeft Selectcamp nog meer campings, maar ik zou wel snel reageren!
Ze zijn al bezig met campings vol te bezetten, dit geldt overigens voor iedere organisatie.

@ParisienMermaid
Wat verdien je als teamleider bij selectcamp? Zie nml dat ze nog steeds teamleiders zoeken namelijk.

1510,29€ bruto, maar daar gaat wel 250€ per maand aan huur voor de accommodatie vanaf.