vakantieveilingen probleempje.

Hoi meiden,

een vriendin van mij ging vanmiddag kijken hoeveel geld er op haar rekening stond en toen is er 260 euro van haar rekening gehaald door vakantieveilingen alleen heeft ze zelf niet eens een account en heeft ze dus ook niet geboden op een vakantie. en toch is er geld van haar rekening gehaald.

ze heeft gebeld naar vakantieveilingen maar die doen niks…

wat kan ze nog doen, ze wil niet naar de politie.

Nogmaals bellen en aandringen. Ze kan haar gegevens doorgeven en dan kunnen hun in het systeem zien welke gegevens zijn gekoppeld aan haar bankrekeningnummer. En waarom wilt ze niet naar de politie? Want stel dat ze echt geen gehoor krijgt bij vakantievelingen zou ik toch verdere stappen ondernemen want 260,- is niet niks.

Als ze haar geld terug wil is het wel slim om contact op te nemen met de politie als vakantieveilingen zelf geen gehoor geeft.

Maar voor vakantieveilingen moet je altijd met Ideal overmaken dacht ik? Dus het kan dan nooit van de ‘officiele’ vakantieveilingen zijn?
Als het met een automatische incasso is gebeurd, kan ze naar de bank gaan: je mag zo’n incasso altijd laten terugdraaien.

En anders moet ze inderdaad gewoon naar de politie, voor 260 euro zou ik dat wel doen dus snap niet dat ze dat niet wil.

Waarom wil ze niet naar de politie?

Ja inderdaad, had hier niet eens aan gedacht maar dat klopt inderdaad.

omdat ze niet weet wat de politie gaat doen en omdat ze bang is dat ze daardoor bedreigd word

Ik snap niet wat je hiermee bedoelt

nou als ze de politie inschakelt dan komt de politie er waarschijnlijk achter wie het wel gedaan heeft toch? ze is daarom bang dat iemand dit gedaan heeft uit wraak en als de politie dan bij diegene komt dan is ze bang dat ze bedreigd word.

Je moet inderdaad naar de bank gaan om je geld terug te vragen, maar de kans is erg groot dat vakantieveilingen dan achter je aan zit en dat ze dan een incassobureau op je af sturen. Uiteindelijk moet het wel worden geregeld met vakantieveilingen, maar ze doen amper wat aan problemen.

Ze kan het toch altijd gewoon laten uitzoeken en dan altijd nog beslissen wat ze ermee doet?
Het is wel 260 euro he en wie zegt dat het niet vaker gebeurt?

Ik vind dit maar een raar verhaal. Als ze bedreigd wordt, moet ze gewoon nog een keer naar de politie.
Ja of ze doet niks en dan is ze die 260 euro kwijt, dat kan ook.

? Misschien is er wel gewoon wat fout gegaan. Vind dat wel heel erg ver gezocht.

en ze wil dus niet naar de politie…

er is toch wel een andere oplossing, bank bellen om t geld terug te storneren?

Heeft ze iets te verbergen ofzo? Als vakantie veilingen niks doen, tuurlijk moet ze dan naar de politie. Ik denk dat jullie beter even met een ouder kunnen praten.

Ik vind het toch wel vreemd dat je vriendin niet naar de politie wilt/durft. Weet je zeker dat er niet meer achterzit ?

nee dat weet ik niet, ik weet alleen dat ze het echt niet wil.

Dan moet ze het zelf maar uitzoeken.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze het zelf per ongeluk heeft gedaan en nu spijt heeft…

Ik denk dat eigenlijk ook… Vakantieveiling kan niet zomaar wat afschrijven en het kan niet iemand anders zijn want dan staat er geen vakantie veilig bij lijkt mij.