Vakantietrip naar Amerika

Hallo!

Ik (17 jaar) en mijn vriend (bijna 20 jaar) hebben de toestemming gekregen volgende zomervakantie weg te gaan, mijn eerste voorstelling was de verenigde staten. Maar ik heb dus niets ervaring met vakantie, dus ik vind het nog een beetje vreemd met het denken van: wat doe je allemaal op een ontspannende vakantie?
Graag wat meer info! :slightly_smiling_face: het is misschien wel een belangrijkere vraag dan meteen na te denken over de locatie etc. (:

Als ik naar de VS zou gaan, zou ik er geen ontspannende vakantie van maken, maar juist veel dingen gaan bezoeken. Bij een ontspannende vakantie denk ik eerder aan Spanje, Tenerife, Turkije e.d.

Ik zou om eerlijk te zijn ook nog een paar jaartjes wachten met alleen naar de VS te gaan, omdat jullie daar nog niet officieel volwassen zijn (vanaf je 21e) en het toch wel ver is (stel dat er wat gebeurt…). Maar ja, er zijn genoeg mensen die zich daar niets van aantrekken, maar persoonlijk vind ik dat toch belangrijk.

Voor mij is een ontspannende vakantie: een zonnige bestemming, veel aan het zwembad liggen maar ook evenveel op het gemakje dingen bezoeken (dus niet van het een naar het ander crossen, zoals ik in de VS wel zou doen).

Is er verder geen land dat jullie allebei heel graag zouden willen zien? (:
Mijn vriend en ik zijn al samen naar Parijs, Turkije en Zweden geweest, was heel leuk.

Wat verwacht je precies van zo’n vakantie dan? Ik ben het wel met VintageROCKS eens: als je echt iets ontspannends wil kan je toch véél beter naar Spanje of iets in die richting gaan? Ik ga ‘toevallig’ dit jaar naar Amerika, maar dan wil ik ook wel zoveel mogelijk zien in plaats van te gaan relaxen haha!

Ik heb vorig jaar een rondreis gemaakt door de VS en hoewel het echt een prachtige, geweldige reis was, is het zeker NIET ontspannend. Wij hebben 3 weken lang rondgereisd in het Zuid-Westen, en hoewel het zeker de moeite waard is, echt waar, kun je beter een andere reisbestemming kiezen. Sowieso, in heel Amerika is zoveel te zien, beetje zonde om daar helemaal heen te reizen voor een luiervakantie!

Ben het eens met VintageROCKS, Amerika zou ik echt niet doen als je wilt ontspannen, zonde van het geld en de lange vliegreis. Neem dan eerder iets zoals Spanje, Turkije of Hurghada (mocht je toch wat verder weg willen).

En ook omdat jullie beiden daar nog niet volwassen zijn, zou ik ook voor iets anders gaan (:

en wil je in amerika iets zien heb je wel een auto nodig en aangezien jullie nog allebei geen 25 zijn betaal je dus heel veel extra om in een auto te mogen rijden. in amerika mag je namelijk pas vanaf je 25ste een auto huren, hoe jonger je bent en dus een groter risico voor de leenmaatschappij hoe meer je moet betalen. en van de 3 weken dat ik daar geweest ben heb ik welgeteld 1 ontspannende dag gehad en zelfs toen had ik geen rust en wilde ik dingen doen doen doen