vakantierooster Hogeschool Utrecht

hoi allemaal,

ik ga volgend jaar beginnen aan de hogeschool Utrecht. Ik was op de site van de hogeschool aan het rondkijken en opeens zag ik het kopje HU jaarroosters staan, maar ik zie dat ik helemaal haast geen vakanties heb? Ik heb alleen een kerstvakantie en paar vrije dagen. Ik ken mensen die naar andere hoge scholen gaan en die hebben meerdere vakanties zoals de herfstvakantie en krokusvakantie.
Zou iemand die ervaring heeft met de hogeschool Utrecht mij kunnen uitleggen hoe dit werkt?

groetjess

Je hebt gewoon vakantie.

Welteverstaan:

• Herfstvakantie
  • Kerstvakantie
  • Voorjaarsvakantie
  • Meivakantie
  • Zomervakantie

Die vakanties zijn terug te vinden in het jaarrooster van de opleiding en dus niet in het jaarrooster van de HU zelf!

Edit: het is dus niet voor alle opleidingen hetzelfde, maar je hebt sowieso vaker vakantie dan dat je aangaf in je beginpost!

Dankjewel voor je reactie! Ik ga meteen kijken :slightly_smiling_face:

Hogescholen hebben inderdaad dezelfde vakanties als op het middelbare, alleen universiteiten hebben deze niet. Hun moeten het doen met 2 weekjes kerst en een weekje voorjaarsvakantie (en natuurlijk zomervakantie).

ff

Dat is niet waar, het verschilt per opleiding. Ik studeer ook aan de Hogeschool Utrecht en ik heb géén herfst-
en voorjaarsvakantie.

Ai, alleen de twee weken met kerst?

Dan is de HU miss een uitzondering want Windesheim, Saxion en Hanze hebben wel al deze vakanties uit ervaring.

Eventueel hangt dit ook deels van de zomervakantie af, niet alle hogescholen en universiteiten hebben tegelijkertijd zomervakantie. Misschien hebben de scholen met alleen kerstvakantie een week eerder vrij oid? De universiteit waar ik op zit heeft in totaal 5 weken zomervakantie en begon dit jaar pas op 28 juli…

Ik denk dat Juno bedoelde dat zij op de uni ook geen voorjaarsvakantie heeft.

Zie aanpassing haha. Had iets te snel getypt.

Dan nog denk ik dat in deze context Juno bedoelt dat ze zelfs geen voorjaarsvakantie op de uni heeft, omdat jij zei: “uni heeft 2 weekjes kerst en een voorjaarsvakantie”
Maar goed, maakt ook verder niet uit.

HU is trouwens geen uitzondering hoor, ik zit zelf op de HU.
Alleen verschilt het daar per opleiding hoeveel vakantie je hebt.
Ik doe een docentenopleiding en heb gewoon alle vakanties!

ff

9 weken zomervakantie?!?! Daarvoor wil ik ook wel die voorjaarsvakantie opgeven haha.