Proloog;
Het begon in een dorpje, ergens ver weg in Frankrijk. Eva zette haar koffer neer op het meest linkse bed aan de kant van de bloemetjes muur, uit haar bed heeft ze er mooi zicht op de boomgaarden, de bossen en het meer.
Eva had haar koffer al op het bed gezet en ritste de rits open. Ze had een paar fotolijstjes mee genomen en zette die eerst op het bureau aan de rechterkant van de deur, het was een grote kamer met twee,bedden een 1persoonsbed en een 2persoonsbed. Eva had eigenlijk niet goed naar de kamer gekeken en zag nu pas dat het een hele mooie kamer was, het was goudroze met ouderwets bloemetjes behang, Eva logeert bij haar oma die ze niet vaak ziet, haar oma woont al heel haar leven in Frankrijk. Deze zomer blijft ze 2 maanden in Frankrijk om haar oma te helpen.
In de kamer staan dus 2 bedden een bureau met een kruk,een stoel voor het raam,een ouderwetse antieke kledingkast,een paar plankjes aan de muur,een passpiegel en een houtenboekenkast met fotoalbums eigenlijk is het een vreselijke oude kamer, maar eva vond het wel wat hebben. Ze liep naar het raam en zette het helemaal open. Ze genoot van het zonlicht dat op haar gezichtscheen, rekte zich uit en liep toen terug naar haar koffer. Ze legde haar kleren netjes in de kledingkast en schoof haar grote koffer onder het bed en liep terug naar het raam ze ging in de vensterbank zitten en pakte haar mobieltje ze zag dat ze een smsje had van Rosie:
he, meis hoe is het daar? Knappe franse? Laat het me weten, het regent hier pijpenstelen en er is geen zak aan zonder je spreekjesnel! Dikke kus rooooz.
snel stuurde ze een smsje terug;
rooooz, nee jammer genoeg nog geen knappe fransen gezien het is heerlijk weer en ik ga zo even naar het dorpje liefs, missyou! Eeeefff.
Rosie was eva’s beste vriendin al sinds dat ze in de buik zaten, Christina de moeder van rosie en Marieke eva’s moeder zijn beste vriendinnen sinds de brugklas, hun moeders zijn nog steeds onafscheidelijk.
het was eigenlijk het plan dat Rosie na dat ze 3 weken op ponykamp was geweest met de trein naar Frankrijk zou komen maar rosie’s oma werd opeens ziek dus wou rosie in Nederland blijven mocht er iets gebeuren.
~~ ik hoop dat jullie het iets vinden?
als jullie het een leuk stukje vinden moet je je reactie achterlaten, en plaats ik het volgende stuk. de vakantie is allang afgelopen, maar nog steeds kunnen we wel wat vakantie gebruiken!