Vakantieliefde Turkije

Hoi iedereen,

Ik ben in juli met een vriendin naar turkije op reis geweest.
Daar heb ik een turkse jongen ontmoet …
We hebben samen veel tijd gespendeerd , ik voelde me verliefd komen op hem …
Ik heb zelf wel niet gezegd dat ik iets voelde voor hem omdat ik al veel verhalen had gehoord over turken.
Maar de laatste dag dat we samen waren , nam hij me even apart en zei hij me dat hij me heel leuk vond en dat hij iets voelde voor me…
Ik dacht dat ik hem nooit meer ging horen maar ik hoor hem dus elke dag …
Nu zou ik graag hem gaan bezoeken eind oktober.

Maar ik mag van mijn ouders niet alleen reizen … En de meeste van mijn vriendinnen kunnen geen verlof meer nemen of mogen niet weg van hun vriend :frowning_face:

Ik ben echt ten einde raad want ik zou hem natuurlijk heel graag terug zien …

Ik ben dus op zoek naar iemand die ook hetzelfde probleem heeft zoals ik en dat we misschien kunnen samen reizen …

1 like

-

Ik zou eerst kijken of het contact na de zomervakantie nog zo leuk is. Leer elkaar beter kennen en beslis dan of je naar Turkije kan gaan. Dit is een bevlieging.

dit
en misschien kan hij wel naar amsterdam komen ofzo?

Waar zat je in Turkije?
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt…

Zoals hierboven al gezegd is: kijk eerst of hij serieus is. Dus blijft hij jou contacten bijvoorbeeld een maand lang. Vertelt hij over zichzelf, wat zouden zijn ouders vinden van een Europees meisje? Al dit soort vragen moet je aankomende maand goed in je hoofd houden. Pas na die maand moet je gaan bekijken of je terug gaat naar Turkije voor hem. Zelf heb ik iets soortgelijks meegemaakt, maar dan vorig jaar. Het heeft die jongen 8 maanden gekost voordat ik eindelijk besloot naar hem toe te gaan, maar ik wist daardoor wel dat het serieus voor hem was. Dus dat is de tip die ik jou mee wil geven: wacht af.

Naar Nederland is geen optie voor een Turk, omdat het qua visum een regelrechte ramp is. Duur en moeilijk te krijgen.

Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie tips!
Ik was van plan om te kijken tot oktober om iets te boeken…
Om te kijken of we tegen dan nog zoveel contact hebben…
Hij zegt dat hij in de winter naar België komt …
En zijn ouders weten van niets…

@Caramella , ik zat in ozdere , dichtbij kusadasi

@Egwene, hoe is het bij jou dan afgelopen? Zie je hem nog?
Hij vertelt veel over zichzelf en zijn familie … Dat hij koerdist is enzo en dat hij niet echt gelovig is…

dat ligt ook maar aan de persoon hoor :’) kan zeker wel. weet niet waar je dit vandaan hebt dan. ofja ok van die jongen neem ik aan. maar het is echt niet zo dat dat geen optie is of heel erg lastig is.

Hij zegt dat hij zal werken om naar belgië te komen in de winter , dus we zullen afwachten zeker …

Meid, die Turken hebben ook feest tijdens de vakantieperiode hè… Als die meisjes die erin trappen! Zodra jij weg bent hebben ze een ander…

Je hoort echt veel verhalen dat het fouteboel is met turken dus om zeker te Ijn dat het niet is laat hem naar jou toe komen! Dan hoef jij ook niet reizen en kunnen jullie toch bij elkaar zijn!

ik heb mss een idee om te weten of hij het echt meent
een vriendin van me stelde voor om een facebook account aan te maken
en hem toe te voegen.
hij zegd dat ik zijn lief ben dus dan kan ze hem vlakaf vragen of hij een vriending heeft.
Ik ben benieuwd. .

er is altijd veel negativiteit over turken, maar ik heb inmiddels al bijna 8 maanden het aller trouwste, liefste vriendje. hij is ook turk, en zijn familie heeft er ook totaal geen problemen mee terwijl ze heel streng gelovig zijn.
turkse vriendjes zijn super romantisch en trouw, geloof mij maar!

Ik zou idd hem naar jou toe laten komen.
Dan weet je zeker dat je iets voor hem betekend :slightly_smiling_face:

Lisatjee: Ik spreek hem nog steeds bijna elke dag. Helaas is hij op dit moment bezig met zijn dienstplicht, dus ik kan hem niet zien. Het is even op de tanden bijten en wachten tot hij klaar is. Nog 5 maanden te gaan en dan ga ik naar hem toe voor een langere tijd. Zijn ouders weten van onze relatie en keuren mij (gelukkig) goed. Ik hoop voor jou dat de jongen die jij ontmoet hebt, een goede jongen is.

EIKebaba: Die informatie over visums kan je heel makkelijk vinden op de website van rijksoverheid / IND. Er zijn best wat eisen voordat iemand met een Turkse nationaliteit naar Nederland mag komen. Uitnodiging, bepaald inkomen, reden om terug te keren etc. Vandaar dat ik zeg dat het niet goed mogelijk is voor die jongen om naar Nederland te komen, hoe graag hij het ook zou willen. Andersom is vele malen makkelijker.

Waar slaat dit op, serieus. Een beetje uitgaan van vooroordelen wat anderen zeggen, terwijl echt niet alle Turken zijn zoals jouw vrienden beschrijven. Beetje jammer dit.
Verder hoop ik voor je dat je hem snel weer kan zien.

Ik ben blij voor jou! Ik hoop dat het voor mij ook zo uitdraait!
Mijn vriendin heeft via facebook gevraagd of hij een vriendin had en zei ook rechtuit dat hij een vriendin had en niet op zoek is…
Dus nu ben ik wel super happy :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:
Ik hoop dat ik hem snel kan terug zien.
Hij zegt constant dat ik geduld moet hebben en dat we mekaar in de winter terug zullen zien.
Dus hij komt naar België …
Ik hoor hem niet super veel omdat hij dubbele shiften nu werkt om geld te verdienen…

Ik ga niet uit op hun vooroordelen maar als je sommige verhalen leest op het internet dan denk je daar toch ook wel eens over na eh …
Ik weet ook wel dat niet alle turken dezelfde zijn want toen we daar verbleven hebben we genoeg andere gezien … Ik weet gewoon dat mijn gevoel goed zit bij hem maar toch ben ik bang dat mijn gevoel verkeerd zal zijn. En dat is ook niet onlogisch omdat ik hem ook nog niet zo heel lang ken…
Nuja de tijd zal het wel uitwijzen zeker…

Omg ik heb PRECIES hetzelfde maar ik mag never alleen reizen omdat ik zo jong ben en het is sowieso een ‘bevlieging’ bij mij :flushed: