Vakantieliefde gaat wel heel ver ...

Een paar dagen geleden was ik een paar dagen in Parijs. Daar heb ik een jongen ontmoet van 21.
Hij woont in Parijs, maar komt oorspronkelijk uit Tunesie.
We hebben samen een geweldige tijd gehad, maar dat terzijde.
We vinden elkaar leuk, heel erg leuk en eigenlijk krijg ik hem niet eens uit m’n hoofd.

Ik heb nog contact met hem en we praten veel.
Alleen gaat hij wel erg ver want de volgende keer als hij me weer ziet wil hij met me trouwen.
Hij zegt dat hij voor me leeft. Ook wil hij me volgende zomer meenemen naar Tunesie om zijn familie te ontmoeten. En als toetje wil hij ook nog een kind met me, en dan het liefst een zoon.
Ik ga hier natuurlijk niet op in, maar dat lijkt me logisch.

Mijn vraag is; zijn zulke dingen normaal in Tunesie? Ik weet erg weinig van het land af namelijk.
Hij is volgens mij wel moslim, hij praat ook vloeiend Arabisch. Misschien is het daar normaal om
gelijk met een vrouw te trouwen, en mee te nemen naar Tunesie?

Hoop op advies en antwoorden! Liefs.

Het zou me niet verbazen als het in dat land gebruikelijk is om voor een man met een vrouw te trouwen die hij wel ziet zitten. Persoonlijk zou dit me afschrikken als iemand zo tegen mij zou praten na een vakantie haha.
Als je hem nog een keer gaat zien, zou ik van te voren even over zijn “toekomst” plannen met hem hebben. Stel dat hij het serieus meent kan dat lastige situaties opleveren. Het kan ook gewoon een cultuur verschil zijn en weet hij niet hoe het bij ons eraan toe gaat. Succes in ieder geval :slightly_smiling_face:

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga er zeker goed over nadenken; over het feit of ik met hem verder iets op wil bouwen dan. Hij spreekt gebrekkig engels, wat ook een probleem is op de lange termijn. Hij spreekt vloeiend arabisch en Frans maar dat spreek ik dan weer niet. En ik ben bang voor het cultuurverschil inderdaad. Dadelijk moet ik wonen in Tunesie en wordt ik meegesleept in een cultuur en land die ik niet ken.

Hem gewoon duidelijk maken dat je dat niet ziet zitten, althans niet zo vroeg, en hem misschien ook uitleggen dat het hier zo niet gaat. Niet dat je je gelijk moet trouwen en kinderen krijgen en in Tunesie moet gaan wonen.

ik zou er wat van zeggen, ik vind het echt heel hard van de stapel.

Ik vind het beangstigend! Zeg dat hij een stapje terug moet doen, dat je hem erg leuk vind maar nog helemaal niet aan zoon dingen denkt…

Denk ook dat dit een cultuurdingetje is en niet zo zeer dat hij wat dat betreft dat te hard van stapel loopt (voor jou wel natuurlijk). Ken de cultuur verder niet dus correct me if I’m wrong. Ik zou zeker wel een flinke stap terug nemen.

Sommige kreten zijn schattig, maar dit is gewoon creepy!
Eum, hij wilt met je trouwen, meenemen naar zijn land en wilt het liefst een zoon met je. Weet niet hoe dat bij jou overkomt, maar ik zou mijn paspoort maar niet aan hem geven.

Zou toch maar even wel op ingaan en aangeven hoe jij je voelt, ipv wegwuiven met een ‘ach vakantieliefde’, want dat is dit niet meer, iig niet voor hem!

Kan best dat dat daar normaal is…maar ik zelf zou de boot afhouden als iemand zo tegen mij zou doen. Echt creepy gewoon.

Ik zou het lekker bij een vakantieliefde houden. Een mooie herinnering voor later.
Heel onromantisch misschien, maar als je contact met hem houdt, zal het alleen maar heel moeilijk worden. Cultuurverschil is blijkbaar extreem groot. Taalbarrière. Afstand. Dus tja…

Ja dit is best normaal in Tunesië. Mijn tante woont daar en ik kom daar ook vrij vaak van dit soort typetjes tegen, de toestand is daar op het moment niet al te best, dus willen ze vaak zo snel mogelijk met een westerse vrouw trouwen.

Ik ben Tunesisch.
Er zullen mensen zijn die zo denken, vooral uit de kleine plaatjes.
Maar er zullen er genoeg juist ruimdenkend zijn.
Ik denk niet dat zijn gedrag komt door zijn afkomst.
Ik denk dat het gewoon een engerd is. Koester de mooie herrineringen, en blijf de boot afhouden is mijn advies!
Succes

Ik ken de cultuur van Tunesië niet, maar ik zou er toch voor oppassen. Als hij daadwerkelijk (streng)moslim is kan dit wel eens ‘normaal’ voor hem zijn en dan heb jij straks niet meer te vertellen en in te brengen. Dan zit je daar in Tunesië, zonder vrienden/familie, wil je dat?

Je komt vast wel een leuke niet-vakantieliefde tegen of een ‘normaal’ geval. Ik zou hiervoor oppassen.

Dit ja.