Vakantiegeld

Ik heb een vraagje want ik snap iets niet.
Als ik b.v in die 2weken van de meivakantie meer werk word het geld dat ik dan normaal zou verdienen meer als ik het gewoon 2weken in maart zou werken ?

Of is dat vakantiegeld iets heel anders ?

vakantiegeld krijg je alleen als je ouder bent dan 18 jaar volgens mij en dat is alleen voor de zomervakantie, een soort ‘‘toeslag’’!

Is niet voor 18 jaar en ouder…
Maar is idd een soort van extraatje van je werkgever voor je zomervakantie…

Het is indd ook voor mensen onder de 18,
&je krijgt …%(staat in je contract?) extra betaalt over je uurloon.
en ik dacht dat dat in mei dan automatisch altijd bij je salaris komt.

vakantiegeld is iets anders… Heeft er niks mee te maken met dat je in een vakantie werkt ofzo…

Vakantie geld is een bepaald bedrag wat je extra krijgt over het aantal uur dat je het hele jaar door gewerkt hebt.

Nee, zo werkt vakantiegeld niet.
De vergoeding voor vakantiegeld is meestal 8% van je jaarinkomen. Dus als jij over het hele jaar 800 euro hebt verdiend, dan krijg je in mei 8% van 800 euro = 64 euro als vakantiegeld naast je loon van die maand.

Maar niet iedereen krijgt het, bij sommige bedrijven zit het vakantiegeld al verwerkt in het loon, dus dan krijg je niks.

Jeeej iemand snapt het. Je krijgt het in mei & het is zeg maar een dubbele loon :slightly_smiling_face: , want 8% is ong. net zoveel als een normale maandloon.

ik krijg gewoon elke maand 8 % extra
maar dat komt natuurlijk op hetzelfde neer als in mei 8% extra van je jaarloon
Het kan wel zo zijn dat je extra verdient als je bijv werkt op feestdagen (konninginnedag bijvoorbeeld)