Vakantiegeld eerder uitbetaald krijgen

Hoi meiden,

Ik heb deze maand aardig wat onverwachte kosten gehad en nu is mijn telfoon er ook mee op gehouden dus ik zat me af te vragen of ik mijn vakantiegeld eerder uit kan laten betalen, dus deze maand ipv eind mei.
Op google lees ik dat dit mogelijk is maar ze niet verplicht zijn dit te doen.
Nu vroeg ik me af, is het heel erg raar als ik morgen naar mijn wek ga en vraag of ik deze maand mijn vakantiegeld al kan krijgen?
Ik voel me er altijd zo ongemakkelijk bij aangezien ik nog thuis woon en dus eigelijk nauwelijks kosten heb.
Als je een eigen huis hebt is dit natuurlijk veel lastiger.
Mn auto is pas kapot gegaan en moest hiervoor 350 euro betalen.
Ook heb ik natuurlijk mn maandelijkse kosten zoals abbonement,verzekeringen en belasting.
Voor de rest krijg ik niks van mn ouders en moet alles zelf betalen.
Normaal redt ik dat best aangezien ik rond de 670 euro per maand verdien.
Alleen is mn telefoon ermee op gehouden en dit kost natuurlijk ook weer geld.
Ik heb nu echt bijna niks meer op mijn rekening staan en dat vakantiegeld zou me erg helpen.
Alleen vind ik dit dus best genant om te vragen.
Mn vriend wil me geld lenen maar ik wil dat niet aannemen omdat hij ook niet zoveel heeft en ik me er schuldig over ga voelen als ik met zijn geld een nieuwe telfoon ga halen.
Wat vinden jullie?
Is het raar om nu al mn vakantiegeld te vragen ipv eind mei? Of kan het echt niet en moet ik gewoon wachten?
Wat zouden jullie doen?

Hm ja dat is waar. Maar ik voel me er zo ongemakkelijk bij omdat ik nog thuis woon.
De rest van mn collegas wonen op zichzelf en vragen het niet dus voor mij voelt t n beetje ongemakkelijk.
Ook omdat ik de galaxy s4 heel graag wil kopen en dit natuurlijk een aardig dure telfoon is.
Natuurlijk kan ik ook een goedkopere nemen en dan als mn vakantiegeld er is de galaxy kopen maar ikdoe het liever gelijk goed dan dat ik eerst een goedkopere koop en dan ook nog eens de galaxy s4.
Heb al n beetje op marktplaats gekeken maar je bent zo 300 euro kwijt.
Dat is ook een van mn redenen dat ik t niet echt durf te vragen.
Een telfoon is n luxeproduct en niet echt iets dringends.
Maarja ze moeten me natuurlijk wel kunnen bereiken en ik heb een micro sim dus een simpele goedkope nokia is ook geen oplossing helaas.
Ik denk dat ik het gewoon ga proberen.

pff ben nu op mn werk maar durf t niet te vragen :hammer:
Werk altijd met haar samen dus voelt n beetje raar omdat zomaar opeens te vragen maar wil t wel vandaag weten…

Als je het vandaag wilt weten, moet je het vandaag vragen en zoals al eerder gezegd niet geschoten is altijd mis