Vakantiedilemma

Hi! Ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen.

Ongeveer een jaar geleden ging ik met school op reis met een paar vriendinnen en daar zijn we een aantal jongens tegengekomen, waarna we al gauw een groep hadden gevormd. Die groep is inmiddels nog steeds bij elkaar. Dit jaar zouden we met iedereen op vakantie gaan naar Texel, naar de camping van de ouders van een meisje uit de groep. Alles was al geregeld. Er waren ook een paar relaties, maar die zijn allemaal in de afgelopen twee weken uitgegaan en door alle ruzies die erdoor volgden en het feit dat de jongens niet met hun exen op vakantie wilden, hebben we de reis maar opgeheven. Ook hier was weer gezeur over en uiteindelijk zijn de jongens en de meiden uit elkaar gegroeid en zijn er weer twee aparte groepjes.

Nu hadden de jongens het plan om met hun groepje op vakantie te gaan en ze hebben gevraagd of ik meeging. Ik kan sowieso beter met de jongens opschieten dan de meisjes, ik loop eigenlijk ook altijd wel met hun, ga met ze uit, spreek met ze af (voor de gezelligheid) etc. Ik heb dezelfde humor en mijn twee beste vrienden gaan ook mee, dus dat zou ik echt supergezellig vinden. Alleen het probleem is dat ik dan het enige meisje ben en dat vind ik dan een beetje raar overkomen. Iemand meenemen heb ik geprobeerd, maar niemand kan/wil.

Ik zou echt vet graag meewillen, maar op één of andere manier vind ik het raar overkomen als je met een groep van 7 jongens gaat kamperen als enige meisje. Daarnaast heb ik een vriendje. Hij zegt het totaal niet erg te vinden omdat hij mij vertrouwt en de jongens ook, hij kent ze. Maar toch vind ik dat naar de buitenwereld raar overkomen, ik wil ook niet dat mensen denken dat ik alleen maar met hun meega voor ‘aandacht’ ofzoiets, of dat ze me een soort ‘banga’ meisje vinden. Maar ik ben echt gewoon goede vrienden met ze en kan echt met ze lachen, dat heb ik met meisjes vaak niet.

Dus mijn vraag is een beetje of ik het gewoon moet doen en me niets aan moet trekken van de reacties die ik sowieso ga krijgen (ook natuurlijk van de meisjeskant van onze groep, want er gaan toch twee exen van hun mee waar ze nog niet overheen zijn, ook al ben ik nu niet echt goede vriendinnen met ze) of dat ik het beter niet kan doen… Trek ik me teveel aan van anderen?

Hoe denken jullie erover als jullie dit lezen?

Als jij het leuk vind om te doen en je vriend vertrouwt je, dan ga je toch gewoon

Als jij het heel erg leuk vindt zou ik zeker mee gaan! Niks aantrekken van de reacties die misschien zult gaan krijgen.

Jij mag ook een leuke vakantie hebben! Geniet ervan.

Tsja die vooroordelen van mensen tegenwoordig… Doe wat je zelf leuk vind!
Het is niet jouw fout dat je met allemaal jongens op vakantie gaat, het is de fout van de mensen om je heen die voor oordelen hebben.

Gewoon doen! Als jij graag mee wil en je vriend vindt het niet erg moet je gewoon gaan :slightly_smiling_face: Niks aantrekken van wat andere mensen eventueel zouden denken

Ik zou gewoon mee gaan hoor!! Jou keuze, lekker andere hun mening laten hebben, dit is wat jij wilt. Maar, kan je vriendje niet ook mee dan??