vakantiebezigheid onderweg: elk uur/dag een brief

hoi allemaal!

een vriendin van me gaat binnenkort een week op vakantie en dan moet ze zo’n 8 uur in de bus zitten (jongerenreis). ik ben voor haar nu 8 brieven aan het maken, waarvan ze die elk uur één mag openmaken en daar zitten dan bezigheden in voor dat uur. (vorig jaar deed ik het per dag dat ze op vakantie was)

ik heb al een paar autospelletjes bedacht enzo, alleen begint mijn creativiteit op te raken!
dus ik vroeg me af of jullie nog leuke ideeën hadden die ik met de brief mee kan stoppen, of als opdracht kan geven ofzo!

Een soort van bingo? Maar dan met van die vakjes met, iemand krapt in zijn haar, een rode auto zien buiten, etc…

ja zoiets kan ook ja!
ik had ook idd letterbingo; verzin een woord en wie het snelst aan de hand van de kentekens het woord heeft heeft gewonnen, klinkers tellen niet mee

Dit is een opdracht die ik kreeg bij een workshop schrijven:

1. Schrijf op wat je het eerst dacht toen je wakker werd.
  2. Wat voor kleur vind je bij deze zin passen?
  3. Welk kledingstuk heb je in die kleur? (als je die niet hebt doe je gewoon een kleur die er zo dicht mogelijk bij zit)
  4. Op welke plek zou je nu met dat kledingstuk willen zijn?
  5. Schrijf een bekende Nederlander/internationale burger op.
  6. Schrijf 1 voorwerp dat je ergens om je heen ziet op.

En dan moet je de uiteindelijke opdracht even op de achterkant zetten zodat ze van tevoren niet weet wat de opdracht is als ze die vragen maakt:

1. Schrijf een liefdesbrief vanuit het perspectief van het voorwerp naar de bekende Nederlander. Jullie willen een afspraakje op de genoemde plek. Je mag de andere woorden die je opgeschreven hebt gebruiken voor inspiratie. Je mag het zo belachelijk mogelijk maken, als je je maar inleeft in het voorwerp.

Bukken als je een rode auto ziet of een andere kleur natuurlijk
Juigen als het stoplicht op groen springt
Op staan als je een koe langs de weg zie

Oo haha misschien dom, maar wel lachwekkend… Wie weet krijgt ze dan de hele bus mee :wink: