Vakantiebaantje Albertheijn

Hee!

Ik ga misschien deze vakantie (na mijn examens) een vakantiebaantje nemen bij de AH. Nu heb ik een aantal vragen waar ik mee zit, ik ben erg verlegen, en heb nog nooit een baantje gehad (naast een folderwijkje)
Nu zou het erg fijn zijn als meiden die ook bij de AH werken/gewerkt hebben, mij hun ervaringen vertellen. En misschien tips kunnen geven om toch te durven werken zeg maar.

• Ik ben 15, en kan/mag geen kassa doen. Dat wil ik ook absoluut niet, daar ben ik te onhandig voor.
  • Ik ben vrij klein (1.59) en als ik dus vakken moet vullen, kan ik er soms niet bij, ervaringen?
  • Ik heb diabetes, en wil dus graag op vaste tijden pauze, of soms 5 á 10 minuutjes (ik noem maar wat) even naar achter lopen om mijn bloedsuiker te kunnen checken/eventueel wat bij eten. Ook kan ik hier door eerder misselijk zijn, zou dit een probleem zijn?

Bedankt voor het lezen!

Ik zou het proberen in het bijbaantjes-topic (:

Ik werk nu zo’n maandje bij de AH en ik vind het erg leuk! Ik heb over het algemeen leuke collega’s, je hebt niet heel veel contact tijdens het werk want het is flink doorwerken maar toch is er een goede sfeer.

Ik ben ongeveer 1,68 m en ik kan ook lang niet overal bij, je kan dan op zo’n randje gaan staan en dan kan ik er echt net bij dus ik weet niet of dit voor jou een probleem gaat worden.

Ik heb geen pauzes als ik werk, ik werk dan gewoon 3 uur achter elkaar door. Misschien kan er bij jou een uitzondering gemaakt worden voor je gezondheid?

Als je vragen hebt moet je ze maar gewoon stellen!

hoe verlegen je ook bent: ga het gewoon vragen. zij kunnen jou het beste antwoord geven!

Als je er niet bij kunt, kun je gewoon een kratje pakken haha. En van die diabetes zou je gewoon moeten navragen bij de supermarkt manager, als het écht nodig is dan zullen ze het wel toelaten. Maar je hoeft toch niet iedere keer wat bij te eten? Je werkt namelijk geen lange shifts en als je 4 uur of meer werkt heb je recht op een kwartier pauze (en anders lunch/avond eten),

Ik denk alles te regelen valt en weetje wat ik ook denk dat je dingen die je niet durft (zoals kassa, mag pas als je 16 bent trouwens) juist wel moet doen. Tenminste zo denk ik er tegenwoordig steeds meer over, succes ermee! En ohja… iedereen is wel eens verlegen, ik zelf ook wel… Ook al zul je dat denk ik niet snel aan me zien, dus ik bedoel maar te zeggen dat je niet de enige bent, ook al lijkt dat soms wel zo!

Ik werd daar ook en het bevalt me heel goed. Het is heel gezellig. De teamleiders en collega’s zijn heel aardig! Ik ben ook te klein, maar ik pak meestal een bierkratje. Dat is heel handig! En als je uitlegt dat je diabetes hebt, zullen ze heus wel rekening houden met de pauzes. Veel succes!

Heej,

Ik heb bij de Jumbo gewerkt. (t/m vorige maand)
Ik heb ook diabetes (type 1) en ik ben 1.60…
Als je ergens niet aan komt pak je een kartje en daar ga je op staan.
Van mijn diabetes heb ik weinig last gehad tijdens het werken,
en mijn bazen deden daar ook niet moeilijk over.

Ik wil je best wel vertellen hoe ik omging met werken+pauze+diabetes.
Note me maar even en dan kan ik je vragen beantwoorden en je misschien helpen.

xx

Ik ben 1.77, en ik kan niet overal bij, ook niet als ik op een kratje sta x]
Maar er zijn ook een heleboel collega’s die ook heel klein zijn, dus ik neem aan dat het wel kan.
Ik denk opzich niet dat ze moeilijk gaan doen als je af en toe 5 minuutjes je suiker moet checken.

Dat verlegen maakt opzich niet heel veel uit, hoe langer je er werkt, hoe minder het wordt (bij mij wel, was eerst ook verlegen). Als je maar vriendelijk bent tegen de klanten als ze wat vragen. En de lengte maakt niks uit, desnoods pak je een kratje als je er echt niet bijkunt :slightly_smiling_face:. En als je het uitlegt van de diabetes snappen ze dat ook wel, je mag (tenminste bij ons bij de c1000) als je 4 uur werkt sowieso een kwatietje pauze houden. (:

Hoi!

Ik werk al 2,5 jaar bij AlbertHeijn. Zelf ben ik ook niet zo groot, dus je moet gewoon even een (bier)kratje in je pad zetten. Als je ergens niet bij kunt, kun je daar dan op gaan staan.
Ehm ja en pauzes, bij vakkenvullen (ik weet niet hoe lange tijd je achter elkaar wilt gaan vullen) heb je bij 4 uur vullen een kwartier pauze, en in ons filiaal mag je zelf kiezen wanneer dat is (1 uur nadat je bent begonnen tot 1 uur voordat je klaar bent). Maar laat het je teamleiders en baas gewoon even weten, dan kunnen ze er rekening mee houden. Sowieso dat ze er niet zo moeilijk over gaan doen.
Welk filiaal ga je?

Okee bedankt! Ik zal het wel een keertje vragen bij de Ah dan :slightly_smiling_face:

Gewoon proberen, je kunt ook van die kratjes pakken waar je op kunt gaan staan om te vullen, dus ik denk dat dat geen probleem moet zijn. Ik ben ook best verlegen, maar sinds ik daar werk is dat echt stukken minder. Heb nu een jaar op diepvries gestaan en zit nu achter de kassa. 't Is echt heel gezellig. Ik denk dat het slim is om de pauzes even te bespreken met je leidinggevende inderdaad.