Vakantie

Heey ik ben 16 jaar, binne kort ga ik op vakantie, daar heb ik natuurlijk super veel zin in! Maar ik ben bang dat er iets met het huis gebeurd, hij staat tenslotte toch 3 weken leeg. Ik ben bang dat er word ingebroken ofzo of dat het huis in vlammen op gaat en al mijn spullen kwijt ben, vakantie afzeggen is geen mogelijkheid. Moet ik hierover eerlijk zijn tegen mijn ouders? Ik heb nog steeds “last” van de inbraak die 2 jaar geleden bij ons gepleegd is, ik had de inbrekers nog gezien toen ik thuis kwam, dat maakt alles erger. Ik heb het nooit een plekje kunnen geven, wel was er toen 1x slachtofferhulp maar dat hielp met mate. Maar ik ben dus heeeel bang dat het weer gebeurd maar dan als ik op vakantie ben. Of dat de boel in de fik vliegt, wat nu??

Ik snap dat het moeilijk is om daar niet aan te denken als je zo’n ervaring gehad hebt! Maar er is een kleine kans dat het nog een keer gebeurt.

Ik zou er wel met je ouders over praten, misschien kunnen jullie een soort van oppas voor het huis vinden die jullie vertrouwen en om de zoveel tijd even komt kijken of alles nog in orde is?