Vakantie!

[b]Hey all!

In de meivakantie wil ik samen met een goede vriend van me een weekendje naar Londen.
Het probleem is alleen dat, bij elke site waar ik wil boeken, er een volwassenen mee moet…
Wanneer we willen gaan ben ik 17 en hij is dan 16.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of hebben jullie any tips?

• Apocalips [/b]

Bel de organisatie op waarmee jullie gaan, volgens mij moet je aantonen dat je toestemming van je ouders hebt.

dit staat bijvoorbeeld op peter langhout reizen

Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders/voogd toestemming hebben verleend. Na boeking van een reis door een minderjarige reiziger wordt door ons een ouderverklaring toegestuurd die binnen 3 weken na ontvangst ondertekend retour gestuurd moet worden. Alleen boekingen met een geldige ouderverklaring zijn geldig. Indien wij na 3 weken geen getekende ouderverklaring ontvangen hebben, zal de reis worden geannuleerd. Eventuele kosten zullen worden verhaald.

Dankjewel voor je reactie! Ik ga inderdaad wel eventjes met de organisatie bellen en op de website kijken.

xxx

Dit kan in het algemene vakantietopic!

Overigens ben ik met wat vrienden naar Londen gegaan toen ik 17 was. We hadden toen alles zelf geregeld, met de trein en een appartement. Dat is prima te doen, je moet er even goed voor zorgen dat je navraagt bij je verblijfplaats of het oké is als jullie minderjarig zijn, soms willen ze nog iets van je ouders, zodat zij alsnog verantwoordelijk voor jullie zijn.

En zorg ervoor dat je een documentje bij je hebt waarin staat dat het oké is dat jullie samen reizen! Wij hadden dat niet, en toen hadden we gedonder bij de douane :confused: