Vakantie zonder ouders

Gaan jullie zonder ouders op vakantie dit jaar? En zo ja, waarheen ?
Post hier ook je tips waar je op moet letten enz, want ik ga dit jaar voor het eerst met vrienden en dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.
Ooh ik heb nu echt al zin in de vakantie !

Ik ga niet echt op vakantie zonder ouders, maar ik ga animatiewerk doen, en dan ben je ook zonder ouders op ‘vakantie’ maar ben je dan wel aan het werk. Maar het lijkt net vakantie, want het is superleuk :wink:
Waar je op moet letten… tja, kan zoveel zijn. Neem niet teveel spullen mee!!

Euhm… telt het als je met school gaat? :stuck_out_tongue:
Wij gaan namelijk met de klas een week naar Toscane.
Niet dat dat zo bijzonder is ofzo, aangezien we toch in Italië wonen. :’)

Wat leuk! Hoe kom je aan dit werk en hoe oud moet je hiervoor zijn?

dat animatiewerk lijkt me wel. kun je miss nog wat meer informatie erover geven over hoe oud je meot zijn er zo

Ik ga dit jaar voor het eerst alleen op vakantie met mijn vriend zonder ouders.
Ik zou begot niet weten waar je op moet letten alleen dat je alles meeneemt waar normaal je ouders op letten?
-Eten in de bus/auto
-Shampoo/tandpasta/tandenborstel enz.
-Een kluisje huren als je in hotel bent voor waardevollespullen

voor de rest zou ik begot niet weten waar je op moet letten

Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook voor het eerst ‘alleen’ op vakantie met paar vrienden!
Wij gaan naar terschelling, ehm waar je op moet letten…
wij wouden niet naar een jongerencamping (denk ook niet dat we daar op konden) dus we zochten een gewone gezingscamping en verder ja dat ligt eraan wat jullie leuk vinden! wij hebben wel gekeken of er wat uitgaansgelegenheden en een plas of meer in de buurt lag, de zee nu dus.

ik zit nog even vast aan mn ouders haha, maar het lijkt me echt super om alleen te gaan!

Hihi, ik heb nog geen plannen, maar wel een vriend waar ik waarschijnlijk wel iets mee ga plannen voor de vakantie. Maar dat ligt er gewoon nog aan hoe de situatie dan is. Als hij tegen die tijd op zichzelf woont zou het best kunnen dat in plaats van echt ergens naartoe gaan, dat ik dan gewoon in de zomervakantie bij hem ga ‘wonen’. Haha, lijkt me echt leuk :slightly_smiling_face:

Ik ga met mijn ouders omdat die super relaxed zijn en ik mijn vakantie dan niet zelf hoef te betalen. Maar waar je op moet letten:

• Als je in een ander land gaat je een beetje verdiepen in de cultuur van het land zodat je niet voor verassingen komt te staan.
  • Niet zomaar met vreemde mannen mee gaan. (Ja logisch, maar zo logisch is dat niet als jij in een ander land staat en diegene zegt dat hij de weg weet.)

Heeeel goed letten op waardevolle spullen zoals je paspoort/ID, geld, camera, telefoon etcetc.

ik ga dit jaar zonder mijn ouders naar spanje, maar de ouders van mijn beste vriendin gaan wel mee.
we krijgen daar wel een eigen hotelkamer en mogen veel ons eigen gang gaan, alleen soms wel met hun eten of een dagje weg, maar niet heel de vakantie dus! :slightly_smiling_face:

Ik ga met een vriendin (utomjording hier op gs) 4 en een halve week naar engeland!

Ik ga samen met mn vriendin naar London

Ik ga met een paar vrienden pitten op een festivalterreintje 5 dagen lang. Graspop! Metal! :grin: