vakantie + vriendinnen..

ik wil dus deze zomer samen met 3 andere vriendinnen op vakantie. we willen alle vier het liefste naar het buitenland (spanje oid) maar het is nog niet zeker of ik daar heen mag van mn ouders (ben dan net 16, vriendinnen zijn dan 17). nou willen 2 vriendinnen heeelgraag naar lloret, maar die andere vriendin wil dat absoluut niet. ze hebben alledrie een ongelooflijk sterke mening zegmaar, en ik wil ook naar lloret maar ik vind het lullig voor vriendin nummer 4 zegmaar om ‘3 tegen 1’ te gaan spelen. ze zijn er alledrie van overtuigd dat we niks gaan vinden wat we allevier willen, en als we er niet uitkomen (waar ze dus van overtuigd zijn) willen die 2 vriendinnen met zn 2en naar lloret gaan. terwijl ik dat dus ook wil! en zij zijn dus alledrie gewoon keihard ook MIJN vakantie aan het verpesten terwjil ik gewoon wil en zoiets heb van: doe in godsnaa niet zo moeilijk, het gaat erom dat we een gezellige vakantie hebben met zn vieren!

terwijl zij dus alledrie nu al zitten van: jai k heb er geen zin meer in.
en dan gaan die twee vriendinnen dus samen, wat ik ook lullig vind?!

what to doo…

ja die 2 vriendinnen samen is lullig (van die twee vriendinnen).
Wat maakt het uit waar je heen gaat? je bent met je vriendinnen dat is toch leuk genoeg?
Als dat ene meisje daar niet heen wilt heeft ze dan wel een alternatief? Want jullie zullen toch met iets moeten komen wat jullie alle 4 leuk vinden!

^ EXACTLY my thoughts. serieus. we gingen het gister er over hebben enzo en dat soort dingen lopen gewoon bijna op een ruzie uit. en dat terwijl ik de hele tijd zit van: jongens alsjebliet ik wil gewoon gezellig met jullie op vakantie! en het is zo lullig want ik wil heeel graag en ik doe er serieus niet moeilijk over (of we nou in nederland zitten of in spanje, i don’t care)… en een alternatief, tja die hebben ze wel maar allemaal vergelijkbaar met lloret (en dat wil vriendin nummer 4 neit)… en ze hebben ook wel gelijk want zoiets als lloret/blanes is ook gewoon veel goedkoper dan gewoon in een stad… maar bah wat een gedoe allemaal

haha ja klopt. Wij gaan met z’n 6e in de vaknatie en niemand doet moeilijk. Nouja niet over waar we heen gaan. Maar is vriendin nummer 4 al met een voorstel gekomen? want anders zou ik toch gewoon naar lloret gaan aangezien ze niet met een ander voorstel komt, wat in haar ogen beter is.

^ niet echt met een heel duidelijk voorstle nee… en die andere 2 zeiden ook al: nouja dan gaan we daar gewoon heen. maar dan zegt vriendin nummer 4: ja dan ga ik niet mee…
pff en die moeder van 1 van de vriendinnen die naar lloret wil, zei ook al van: ja dan moeten jullie (tegen mij en vriendin nummer 4 dus haha) ook niet meoilijk doen als ze alsnog met zn 2en gaan…

ze deed echt alsof ik hier de boosdoener was maar ik vind juist alles goed?

haha je moet gewoon inderdaad alles goed vinden dat is het best.
maar als je afspreekt om met z’n 4e te gaan vind ik eigenlijk ook dat je dat moet doen!

dat vind ik dus ook. maar zij hebben zoiets van: nja als vriendin4 niet wil, blijft zij (ik dus) ook wel thuis en ja dan gaan we wel met anderen…
lullig eigenlijk mja

Het moet wel een leuke vakantie voor alle 4 zijn. Niet dat die ene die eigenlijk niet naar lloret wilt uiteindelijk toch moet omdat jullie het allemaal wel willen en het er dan niet naar d’r zin heeft(en het gaan dan ook om een behoorlijk geldbedrag dus het moet iets zijn wat iedereen leuk vind anders is het zonde van jullie geld). En anders gaan jullie gewoon met z’n 3en?
Ik heb het dit jaar ook gedaan met wat klasgenoten. Zij wilden supergraag op vakantie en dan elke dag uitgaan enzo, en ik hou daar absoluut niet van, dus ik heb gezegd dat ze zonder mij moesten gaan.

ja maar kijk, we hadden afgesproken: we gaan met zn vieren. en die ene vriendin die niet naar lloret wil is eigenlijk wel mn beste vriendin van die 3 zegmaar, dus ik zou haar nooit alleen laten zegmaar als we hadden afgesproken om samen te gaan. en anersom ook niet, maar daar denken die 2 andere vriendinnen dus anders over… en ik snap ook wel dat zij haar geld niet aan lloret wil uitgeven, maar zo zeggen die andere 2: ja ik ga ook geen geld uitgeven aan iets wat ik niet helemaal geweldig vind (met andere woorden: iets anders dan lloret)

Ik zou gaan zoeken naar iets wat jullie alle 4 leuk vinden.
En je moet echt niet gaan stemmen! Dat is nooit leuk voor de ‘verliezers’

Ik zou sws die 2 vriendinnen duidelijk maken dat jij wel meewilt, als vriendin 4 niet wilt. Dan kun je tenminste nog op vakantie.

We gaan nu ook proberen te zoeken naar iets wat we allevier leuk vinden… Maar kijk het wordt lastig want die 2 hebben zegmaar even (plat gezegd) als doel: we willen geowno naar een bekende uitgaansgelegenheid zoals blanes of lloret. en die andere vriendin heeft zoiets van: ik vind alles best, behalve zo’n bekende uitgaansgelegenheid… en mij maakt het niet zoveel uit… en ik wil gewoon met zn vieren, niet dat 1 iemand thuis blijft…

Je kan ook naar een plek dat er dichtbij ligt, malgrat de mar bijvoorbeeld. Dan zit je niet in een bekende vakantieplek, maar worden er vanuit daar wel avonden uitgaan georganiseerd naar blanes/lloret. En malgrat kan je ook tof uitgaan :slightly_smiling_face:
En dan heb je van allebei iets :wink:

dat hierboven is misschien een goed idee.
dan kan jij altijd met je (beste) vriendin een avond thuis blijven als die andere daar heen gaan (:.

Er zit ook al een verschil tussen Lloret en Blanes. Lloret is veel massaler dan Blanes… Teminste zo heb ik het ervaren, al waren wij er dan niet helemaal in het hoogseizoen… Blanes is wat kleiner en gezelliger vind ik dan… :slightly_smiling_face:

Dat is ècht een lullige actie van die 2 vriendinnen. In plaats van een middenmoot te zoekent tussen Lloret en een gewoon vakantieoord zoals Blanes. Als niet iedereen het eens is over de plek, gaan jullie geen leuke vakantie hebben, dat verzeker ik je. Maar denk goed na : ga ajb niet met die 2 vriendinnen naar Lloret terwijl de 3e thuis blijft. Dat zou pas echt lullig zijn…Dan ben je een vriendin kwijt, vrees ik. Ik begrijp trouwens heel goed dat ze niet naar Lloret wil.

Maar aan de andere kant, als jullie er met zijn vieren echt niet uit gaan komen, dan vind ik helemaal niet zo’n gek plan om op te splitsen. Het meisje dat niet wilde, hoeft niet mee. En de meiden die wel willen, kunnen alsnog gewoon gaan. Natuurlijk zou ik wel eerst proberen een middenweg te vinden.

^ ja maar ik wil dus niet zonder de vierde vriendinn…

Als de ene echt niet wil, en de anderen per se wel… dan zul je gewoon een keus moeten maken toch?

ja maar dat is toch lullig…
het is ongeveeer mn beste vriendin.