Vakantie voorbij, leeg en verdrietig.

Ik heb dit echt nog nooit gehad. Ja ik vind het altijd moeilijk om na een vakantie terug te keren naar Nederland, maar zo extreem… Nee echt niet. Ik ben 10 dagen met mijn beste vriendinnen naar Albufeira geweest. En ik heb redelijk veel van de wereld gezien en echt vette vakanties gehad maar dit waren echt de 10 vetste dagen van m’n leven. Zoveel gebeurd, zoveel gelachen, geen enkele ruzie gehad, alleen maar genoten. We hebben in januari geboekt dus zolang uitgekeken naar deze dagen. We waren zelfs bang dat we het ons mooier voorstelde maar het was écht geweldig. We hebben allemaal ontzettende heimwee en het voelt bij mij echt als liefdesverdriet. Ik zit ook echt thuis nu, niet wetende wat ik kan doen. Ik wil gewoon weer aan de vodka op ons balkonnetje om daarna uit te gaan tot de zon weer opkomt. Het idee dat ik nu weer een heel jaar moet wachten, mijn best moet doen op school. Ik kan wel janken, het is echt heel heftig :’). Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen want ik ga Donderdag nog voor 4 weken naar Bali en dat wordt natuurlijk ook super vet. Maar heel anders en veel rustiger dan deze vakantie. Ik mis de drukte van 7 gillende meiden om me heen enorm.

Iemand die hier ook last van heeft? Of hebben jullie allemaal nog een vette vakantie voor je?

Het bekende zwarte gat… Heb hier elk jaar opnieuw last van (met nog vele anderen) maar het gaat over.

Ridicule: Kon me al niet voorstellen dat ik de enige was. Waar ben jij geweest?

Dit jaar nog niet geweest, maar vorig jaar naar Calella (Spanje). Geweldige feestvakantie met vriendinnen, alle remmen los, dus was ook echt balen achteraf :frowning_face: maar na een week of 2 went het wel weer, en zijn het allemaal herinneringen waar je nog jaaaaren om zal moeten lachen :wink:

Ik heb dat altijd als ik op vakantie ben geweest naar familie :s

Ik snap je écht. Gelukkig houdt dit gevoel vaak niet langer aan dan een paar daagjes en ben je weer tevreden met je doodnormale leven in Nederland (zeg ik uit ervaring :stuck_out_tongue: )

Ieder jaar weer…pff. Drama.
Wees gerust, want het gaat weer over!

Hoop dat het snel overgaat dit is echt drama :dry:

Wow dit is zo precies wat ik ook voel als ik terug ben na een geweldige vakantie in het verre buitenland! Geloof me, dit gaat over na een maand. Bij mij was het ook extreem heftig, ik had afgelopen jaar een perfecte vakantie en zelfs mijn eerste vakantieliefde. Toen ik in Nederland was heb ik 3 weken aan een stuk door gehuild en ben zelf op een feest in huilen uitgebarst omdat ik me zo vreselijk voelde. Hahaha, ik kan er nu echt om lachen, maar toen. :’) Dit is menselijk meid. Het duurt even, maar ook over deze first world problem kun jij je heen zetten!

Lief van je curlsindahouse en ik heb nog een heeeele vakantie voor de boeg. Maar ik weet hoe erg ik heb moeten bikkelen dit schooljaar. Hoe zwaar het soms was. En nu komt m’n examenjaar wat dus nog meer stress gaat opleveren. En dat maakt het extra eng. Een heel jaar wachten is zwaar klote. Maar dat hele jaar gaat ook onwijs zwaar worden en dat vind ik ook zo kut. Mwehhh. Volgend jaar ga ik hoe dan ook twee weken met vriendinnen!!

Ehm, hallo verloren zus? I feel you. Ik heb ook zo’n klote jaar gehad… Ik ga volgend jaar naar 5 vwo dus niet eindexamenjaar, maar ik heb gehoord dat die nog moeilijker is dan dit jaar. Tja, het leven is moeilijk en school maakt het nog moeilijker. Maar bedenk je dat als je aankomend jaar hebt gehad, je zeker weer zo’n geweldige vakantie zal hebben! Dit is het 2e jaar in mijn leven dat ik niet naar het buitenland op vakantie ga, maar binnen Nederland en aan de ene kant is het heel kut. Maar aan de andere kant, ik zal die rot periode als ik weer terug ben van vakantie niet hebben. Al zijn voordelen hebben zijn nadelen en andersom.

curlsindahouse: ik ga dit jaar 6vwo doen en 5 vwo was inderdaad heel erg pittig. Maar met genoeg doorzettingsvermogen kom je er wel. En laten we de zomervakantie maar als motivatiepunt zien. Heel veel succes dit schooljaar!

hmm herkenbaar… 3 weken geleden een weekend op een ‘sportkamp’ (lees: feest/zuipkamp) geweest, en die dagen erna waren vreselijk! maar inderdaad, het gaat wel weer over… ook al mis ik het stiekem nog steeds

Oh zo herkenbaar! Had ik ook toen ik terugkwam uit New York, heb echt nog een paar weken (en vooral de eerste dagen) gedacht van wat doe ik hier in gódsnaam in Nederland…

Heel erg herkenbaar. Ik had dit gevoel ook toen ik terug kwam van twee onwijs heerlijke weken Curaçao. Ik voelde mij ellendig, verveeld en kon totaal mijn draai niet vinden. Toen ik weer ging werken en leuke dingen ging doen, ging dit gevoel gelukkig wel weg! :slightly_smiling_face:

Ik heb dit altijd, ieder jaar weer. Het buitenland is gewoon zo mooi! Deze vakantie ga ik helaas niet weg en ik mis het al constant.

Aahh, shit ben bang voor volgend jaar. :’) Dankje meid, jij ook veel succes! En bedenk je dat 6 vwo herhaling is van 4 en 5 vwo, dus je haalt het zeker.

Ik ben ook naar Albufeira geweest en ik heb precies hetzelfde! Bij mij is het nog steeds niet weg en ik was er in Mei. Komt denk ik omdat veel mensen die ik ken nu naar Albufeira gaan dus ik zie constant die foto’s en berichten.

Verwend…