Vakantie turkije

Hoi meiden!

Ik ben al een tijdje lang op internet aan het zoeken naar mijn antwoorden, alleen ik kan ze echt nergens vinden. Althans, elke site beweert wat anders, dus misschien kunnen jullie mijn vragen beantwoorden uit ervaring.

Ik ga in augustus een weekje naar Turkije met mijn vriend, alleen nu vroeg ik me dus af of ik hiervoor een visum moest aanvragen. En zo ja, waar zou ik dat moeten doen? Bij de paspoortcontrole of van te voren? En op internet staat ook dat je naar Turkije kunt reizen met alleen een ID-kaart, is dit echt zo?

Alvast bedankt!

Ja, dit moet. Je doet dit gewoon op het vliegveld, je ziet duidelijk de hokjes met visums. (Je komt er gewoon langs)

Met alleen een ID kan, ik heb geeneens een paspoort :’).

Hopelijk helpt dit je!

Ja, die heb je volgens mij wel nodig. Je kunt er ook eentje bij de Turkse ambasade halen volgens mij. :slightly_smiling_face:

Wij hebben de visums volgens mij gekocht in Turkije op het vliegveld. Je loopt zeg maar met de stroom mensen mee die uit het vliegtuig stappen en die gaan er eigenlijk allemaal heen. Dus gewoon volgen en dan komt t wel goed!

Je moet inderdaad een visum hebben, deze haal je gewoon op het vliegveld als je bent aangekomen in Turkije. Je komt er vanzelf langs en dan geef je je ID-kaart aan die persoon die daar zit en dan krijg je vanzelf je visum. Let er wel op dat dit ¤15,- kost en het wordt aangeraden om dit gepast mee te nemen! Dit ivm met het teruggeven van geld, dat snappen ze niet zo goed in euro’s aangezien ze daar lira’s hebben.

Heel erg bedankt meiden! Precies het antwoord wat ik zocht :grinning:

Haha graag gedaan! (:

Wauw, goed dat je dit topic hebt aangemaakt haha. Ik ga ook over een maand naar Turkije en wist dit helemaal niet!

je moet ze idd gewoon op het turkse vliegveld kopen, kost ongeveer 15 euro per persoon echt geldnaaierij :stuck_out_tongue: