Vakantie probleem

Hee meiden!

Ik ga dit weekend op vakantie met mijn familie, maar we weten nog steeds niet waar we heen gaan.
Mijn vader zit op dit moment in het buitenland voor zijn werk en komt woensdag/donderdag weer thuis. (Zo gaat het elk jaar weer: hij zit in het buitenland en ik moet de hele vakantie weer regelen… het enige wat hij hoeft te doen is zijn tas inpakken en er heen rijden).

Nu is het regelen van een vakantie niet heel moeilijk, maar wel in mijn geval. Ik ga op vakantie met: mijn vader, broertje (11), zusje (15), vriend (19), ik (18) en misschien nog een vriendinnetje van mijn zusje (15).

• Mijn zusje zegt: ‘Ik ga niet mee op vakantie als mijn vriendin niet mee mag en ik ga ook niet mee als we niet in Nederland blijven’. Ik heb er geen problemen mee als haar vriendin meegaat, want het is een heel leuk meisje. Maar ik zie het niet zo zitten om in Nederland te blijven. Bijna de hele vakantie heeft het hier geregend en ik ben dat ondertussen wel een keer zat. Bovendien heb ik een grote liefde voor Frankrijk. Als ik mijn zusje vraag waarom ze in Nederland wil blijven zegt ze: ‘ja dan kunnen we vakantie vrienden maken, enzo’. Maar dan denk ik; dat kan toch ook wel in Frankrijk (waar de zon wel schijnt).

Ik zelf denk dat een goede oplossing zou zijn; een camping in Frankrijk waar ook veel jongeren komen & dat het vriendinnetje van mijn zusje mee gaat…
Weet een van jullie een betere / andere oplossing? Ik zie het zelf echt niet meer zitten…

Liefs!

Kijk een op www.camping-frankrijk.nl . Hierop zetten mensen hun ervaring van campings en kun je dus bekijken of je een camping kan vinden met veel Nederlanders (zal niet heel veel meer zijn aangezien school weer bijna begint…) Of je kan een camping zoeken met Nederlandse eigenaren, daar komen ook vaak veel Nederlanders. Leef je eigenlijk op een Nederlandse camping, maar in het buitenland.

Je hebt ook genoeg campings in frankrijk die bv. van nederlandse eigenaren zijn, en waar dus heel veel nederlands gesproken wordt (maar er zijn eigenlijk op elke camping wel nederlanders :stuck_out_tongue:).

ik weet dat op camping la sirene in frankrijk (http://www.camping-lasirene.fr/nl/) in frankrijk altijd heel veel nederlanders zitten, dit is niet bedoeld als reclame ofzo maar ik ben zelf een aantal jaren hierheen geweest, ook aan het einde van de vakantie en 3/4 van de camping waren nederlanders/belgen toen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Wat wij vaak - bijna altijd - deden, was gewoon op pad gaan en kijken welke campings we tegenkomen. Er was altijd plek. Kies gewoon een gebied uit, en zorg dat je wat campings en routes hebt opgeschreven en kijk maar waar je uitkomt? Werkt altijd!

En verder tja, ik vind dat je ouders moeten beslissen!! Want je kan niet zo’n grote groep tevreden stellen.

@Marijkeee dankjewel!
@ Loeske91 en @FIFTEEN ; ja we zijn ook al eerder naar Frankrijk geweest
en ik vond dat er altijd ontzettend veel Nederlanders waren, maar mijn zusje
heeft dat blijkbaar uit haar geheugen gewist…
@ Silverbleed dat hebben wij de voorgaande jaren ook gedaan… en over dat mijn ouders moeten beslissen; daar ben ik het helemaal mee eens! Mijn vader loopt steeds weg voor zijn verantwoordelijkheden. Dit is zéker het laatste jaar dat ik meega

Kijk in de anwb campinggids, dat zijn de campings waar meestal alle nederlanders heen gaan!