Vakantie, niet zo slim geweest

Deze zomer wouden mijn vriend en ik graag samen op vakantie gaan, naar Barcelona. Echter kwam een vriend van hem toen met het idee met mijn vriend een roadtrip te maken. Toen ze dit aan het spreken waren dachten ze dat het misschien leuk was om mij en zijn vriendin mee te nemen, ik heb toen gestemd. Nu is het alleen zo dat ik beide vakanties niet kan betalen en mijn vriend perse ook alleen met mij wil. Hij ziet zijn vrienden de laatste tijden stukken minder door omstandigheden en wil daardoor hem ook niet meer afzeggen. Misschien krijg ik een vakantiebaantje waardoor ik sowieso niet mee kan maar dat weet ik pas over drie/vier weken. De vriendin van zijn vriend zou ook nog met haar eigen vriendinnen op vakantie gaan en wacht nu met plannen tot dat ze wat van mij horen… Wat moet ik nu doen? Ik wil haar ook niet zo lang op mij laten wachten en dan vervolgens als nog afzeggen.

Het liefst zou ik gewoon alleen met mijn vriend naar barcalona gaan maar ik weet dat we het al afgesproken hadden misschien. Echter zijn beide vakanties nog niet echt gepland.

Ik zou die roadtrip toch afzeggen, desnoods plannen voor volgend jaar omdat je het nu niet redt met geld.

Kun je niet met je vriend en zijn vriend + vriendin een paar dagen weg in eigen land? Dat kost heel wat minder geld en je bent alsnog gezellig met elkaar.

En gewoon lekker met je eigen vriend naar Barcelona gaan.

Jouw vriend kan van alles willen, maar jij hebt het geld er niet voor. Hij moet dus begrijpen dat er een keuze moet worden gemaakt: Met zijn tweeën naar Barcelona OF met zijn allen op roadtrip.

Als hij het zo graag wilt, kan hij je misschien ook helpen met wat geld te lenen? En anders idd een keuze maken, of het een of het ander. En dan eventueel met zijn 4’en een weekendje centerparcs of iets

Precies! En niet geld gaan lenen, dat is nooit goedkoper & als het dan over zoiets als een vakantie gaat…

Toch alleen met je vriend op vakantie. Financieel is het niet haalbaar en dan moet je voor jezelf kiezen.

Dankje voor jullie mening!

Afzeggen kan dus nog wel volgens jullie? We hebben alleen nog maar tien minuten besproken waar we evt heen konden gaan en wanneer iedereen kon

Je zou ook op roadtrip kunnen gaan en af en toe daagjes splitsen dat je alleen met je vriend bent.

Ik zou de vakantie naar Barcelona afzeggen en op de road trip gaan. Maar goed, ik vind road trips dan ook de leukste vakanties die er bestaan. Anders vraag je wat je vriend liever wilt?

Ik zou het er eerst eens goed over hebben met je vriend en uitleggen dat je niet voor allebei geld hebt. En dan vragen wat hij liever wilt