Vakantie naar buitenland boeken als je 16 bent?

Heee,
Omdat ik in de zomervakantie niet meer met me ouders mee mag op vakantie zou ik graag met mijn vriendin naar het buitenland willen gaan.
Het enigste probleem is dat ik dan 16 ben, en mijn vriendin 17.
Alleen ik dacht dat je pas vanaf je 18e een hotel etc. mag boeken…
Weet iemand of het op 16/17jarige leeftijd ook kan of moet je daar echt 18 voor zijn?

je kan ook op een jongerenvakantie gaan.
kijk bij GoGo of bij Simbo.
xx

Je ouders moeten naar het gemeentehuis gaan en daar een schriftelijke toestemming vragen. Ze krijgen dan een documentje waar ze hun handtekening op moeten zetten + je reisgezel.

Het valt natuurlijk ook te zien naar waar je gaat. Binnen Europa (en dan vooral de Westerse landen) is dit niet echt een probleem. Als je verder gaat, zou ik toch op voorhand goed informeren bij het hotel + de regels van het land zelf.

je kan het gewoon boeken
tenminste ik ben half jaar geleden alleen naar Brazilië gegaan zonder dat mijn moeder daar ook maar iets voor heeft hoeven doen
ik was toen 16

Ik ben ook gewoon naar Rome geweest met vriendinnen toen we 16 waren. Wij hadden toen alles uitgezocht, en we konden gewoon zelf vliegen. Er moet wel een ouder iemand het ticket voor je betalen geloof ik.

Verder moet je gewoon even contact opnemen met hotels/campings en vragen of ze ook jongeren toelaten. Wij hadden een camping gevonden waar ze dat wel deden.

Je kan gewoon boeken volgens mij bij Beachmasters of Gogo of Xtravel en die organisaties… :slightly_smiling_face:

Ik ben nu nog 16, maar als ik in de herfstvakantie naar Londen wil gaan ben ik 17
mijn vriendin is dan nog wel 16. Maar heb nu een youth hostel gevonden… maar er staat dat je pas 18 moet zijn. Maar hoor van vele dat je gewoon op je 17e alleen op vakantie mag. Heb je daar dan nog iets van bewijs nodig of hoe zit dat ?? Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dat werkt want dit word mijn 1e keer alleen op vakantie En heb der heel veel zin in:D

Xxx

Het lijkt mij het handigst als je dat hostel even mailt om het te vragen. En anders iets anders zoeken waarbij het wel kan.

OT: Ik zou ook een vakantie boeken via een organisatie voor jongeren, dan weet je zeker dat alles goed geregeld is en je geen extra kosten hebt ineens etc =) Daarnaast is er altijd wel een volwassenen in de buurt voor als er iets fout gaat, helemaal handig als je wat verder van huis zit.

Ik ben ook naar rome geweest toen ik 16 was met iemand van 17
wij sliepen in een hotel en het kon gewoon we hadden in nederland al geboekt en betaald en niks geen problemen gehad daar

Joh! Op m’n 17e was ik in mn eentje naar Mexico geweest, toen moesten m’n ouders wel toestemming geven ofzo. Maar dat is in principe alles. Niet alle hotels/campings laten jongeren toe, daar moet je wel rekening mee houden. Verder hoeft het geen probleem te zijn.