Vakantie met vrienden?

Hey,
Ik wil dus samen met een paar vrienden graag op vakantie naar spanje voor een weekje.
Nu is het probleem, hun zijn allemaal 16+ en ik ben dan net 15, nu had ik dan zoiets gehoord dat je bij de gemeente een brief moest laten maken, met een handtekening van je voogd of ouders eronder zodat je toestemming hebt, klopt dit?
En is er dan niet alsnog kans dat ze op het vliegveld over mijn leeftijd gaan zeuren?

Dankjewel voor mensen die het antwoord weten haha ='D

up?

Wil je naar het buitenland gaan dan?
Want volgens mij mag je geen appartementen boeken onder de 16. (Op de site waar wij hebben geboekt moest je 17 zijn)
Maaaar dit weet ik niet zeker!

Een vriend van mij is 17 en hij boekt voor ons allemaal tegelijk, we willen inderdaad naar het buitenland, naar Spanje. :slightly_smiling_face:

Als je op Vaya.nl boekt kun je sowieso niet boeken onder de 18, dan moeten eerst je ouders bellen naar Vaya voor dat het kan. Maar als je dan belt kun je altijd vragen of jou leeftijd ook mag :slightly_smiling_face:

Mag jij trouwens naar het buitenland terwijl je dan net 15 bent?:open_mouth:
Ik heb nu al moeten zeuren en ben 17 als ik op vakantie ga

uh bij Beachmasters staat dit:

Als je jonger dan 18 jaar bent, willen wij graag toestemming van een van je ouders/voogden. Wij gaan er daarom vanuit dat op het moment dat jij een reis boekt bij Beachmasters, je akkoord hebt gekregen van je ouders om deze reis te boeken. De hoofdboeker is verantwoordelijk voor de goedkeuring van de ouders/voogd van de overige reizigers in het geval deze minderjarig is/zijn. We stellen de hoofdboeker aansprakelijk voor eventuele aanuleringskosten wanneer blijkt dat er vooraf geen toestemming is gegeven voor de reis. Op de bestemming is geen toezicht, wel Beachmasters crew voor calamiteiten en activiteiten.

Holy crap, naar Spanje terwijl je 15 bent. Ik ben nu 17 en moet er nog niet aan denken om alleen met mn vriendinnen daar rond te dwalen.
Maargoed, ontopic, tis ook niet mijn zaak natuurlijk :slightly_smiling_face:
Ik weet niet of het kan, vaak is het 16+ bij dat soort dingen…

Jaa maar we gaan niet via een jongeren organisatie, gewoon zelf haha.
Maar de jongens waarmee ik ga zijn allemaal 16+ en ken ik ook al heel lang, dus me ouders vertrouwen hun ook wel :relieved:

Hoezo moet je daar niet aan denken? Bedoel het niet lullig of iets hoor, ben gewoon benieuwd :slightly_smiling_face:

Ik denk dat dat wel gewoon kan?

Toestemming van je ouders, dat is vaak het enige.

Nou je zit daar helemaal alleen in een vreemd land…
Maar het ging me meer om de soort vakantie die het dan wordt, tenminste dat nam ik aan… Veel drinken en feesten enzo, dat is echt niet mijn ding :slightly_smiling_face:

Ik ga dit jaar ook weer op vakantie met vriendinnen hoor. Maar wij gaan een midweekje naar centerparcs, lekker de hele week zwemmen en chillen. Dat vind ik een veel fijnere manier om vakantie te vieren.
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk! :slightly_smiling_face:

Oh dat was op de reactie van soooffv haha.

Maar nu kom ik wel over als zo’n braaf meisje, dat valt ook wel weer mee! Ik vind uitgaan enzo wel leuk maar om nou een week/paar weken helemaal naar spanje ofzo te gaan om je klem te zuipen, daar zie ik het nut niet van in :stuck_out_tongue:

Ja maar we gaan niet naar spanje om te zuipen enzo he, ook om de cultuur te bekijken en lekker op het strand te liggen, tuurlijk zal er wel een keer een feestje komen, maar niet veel hoor! Ben pas 14 haha!

Je mag niet eens onder de 18 een appartement boeken volgens mij.

Dat sowieso, je moet onder begeleiding vliegen. Op schiphol is dat volgens mij tot 16 jaar, maar het verschilt per land.

Ja maar ik had op verschillende sites gelezen dat je een reisverklaring moet hebben die ondertekent is door 1 van je ouders, als je die zou hebben dan mag het ofzo. Dat was ook eigenlijk de vraag die ik had =’) Want het boeken doet mijn beste vriend allemaal =’)

Haha oke, dat verandert de zaak :stuck_out_tongue:
Maar toch, op je 14e/15e naar Spanje op vakantie; ik bedacht dat niet eens toen ik zou oud was haha. No offence hoor! :slightly_smiling_face:

Jep, dat moet je doen.
Heb dat zelf ook al moeten doen.
Moest het overigens alleen maar op de luchthaven afgeven.

Oke, en moet je er dan ook nog 1 voor de terug reis hebben?