Vakantie met vrienden

Hallo meiden,

Ik zit met een probleempje. Aan het einde van de komende zomervakantie ga ik met drie personen 10 dagen op vakantie naar Spanje. Hartstikke leuk! De drie personen zijn mijn vriendje, mijn vriendin die ik al heel mijn leven ken en een vriend van ons allemaal.

Aangezien mijn vriendje en ik nooit bij elkaar mogen slapen door onze overbezorgde ouders willen wij deze vakantie natuurlijk bij elkaar slapen! (logisch toch?) Maar de vriendin die ik al heel m’n leven ken wilt liever niet bij die andere jongen op de kamer (vind ze apart want het is niet haar vriendje ofzo…) en ook niet alleen. Kortom alleen met mij. Maar persoonlijk zit ik hier niet op te wachten. Ik wil gewoon bij m’n vriend slapen, met z’n tweeën en niet met nog iemand.

Hoe kan ik haar er nou van overtuigen dat alleen slapen niet erg is? Ik heb haar al geprobeerd duidelijk te maken dat mijn vriend en ik dit graag willen maar het kwartje valt niet. Dit is het enige ‘probleem’ waar we tegenaan lopen. Hopelijk is er iemand die me kan helpen?

Liefs

Ik vind niet dat je je vriendin met die jongen moet laten slapen (op de kamer) als ze dat niet wil! Als je vriendje en jij meant to be zijn, dan komt dat wel een keer. Jullie gaan met zijn allen, níet met zijn tweetjes.

Beetje meer begrip voor je vriendin graag.

Misschien kan je haar vertellen dat zij dan ook privacy heeft? Stel ze ontmoet een leuke jongen op vakantie dan is t een beetje awkward dat zij dan bij jou op de kamer ligt (als ze hem mee de kamer in wilt nemen).

Dit had je van tevoren denk ik moeten overleggen/bedenken. Ik begrijp je vriendin helemaal en ik denk dat je je daar bij zult moeten neerleggen hoe graag je ook met je vriend wil slapen.

Ho rustig, ik denk heus wel aan m’n vriendin hoor. Ik had er even bij moeten zeggen dat dit eerst geen probleem was, maar naar mate de vakantie nadert het een probleem word. Heel veel activiteiten doe ik al met haar in de vakantie, en dit is het enige wat ik van haar vraag.
Daarnaast, van mij hoeft ze ook helemaal niet met die jongen in een kamer.

Wat je vraagt, is wel behoorlijk wat. Hoe bedoel je, ze hoeft het niet? Daar gaat het toch juist om? Waar slaapt zij dan, of die jongen?

We zijn met z’n vieren in een huisje met meerdere kamers. Als we zouden willen kan iedereen zelfs een eigen kamer hebben. Het is dus geen verplichting om met die jongen op een kamer te slapen want er is ruimte zat.

Oh, nou dan kan je vast wel een compromis met haar sluiten (:

Ja, dat hoop ik dus… Maar hoe?

Dan kan het wel besproken worden; waarom is je vriendin bang om met die jongen op de kamer te moeten als ze allebei een eigen kamer kunnen hebben?

Goed, dan moet je een afspraak maken. Desnoods afwisselend; ene nacht bij haar op de kamer, andere nacht bij hem? Want je beginpost laat het nu klinken alsof ze denkt dat die knul bij haar gaat slapen op de kamer.

Afwisselend kan wel, niet hetgeen wat ik wil. Maar als ze het dan oké vind dan zit er niks anders op. Ik heb haar al zo vaak gezegd dat ze niet met hem op een kamer hoeft alleen het kwartje is nog niet gevallen…

Misschien is ze er gewoon bang voor dat als jij met iemand slaapt, dat die knul dan ook denkt van: “Dan slaap ik ook bij iemand op de kamer.”

Ik zou het nog steeds laten eerlijk gezegd, want zij voelt zich totaal niet op haar gemak bij het idee. Ik zou het zeker niet pushen, lijkt me een rot begin van jullie vakantie. Het is al hartstikke leuk dat je met je vriend en beste vriendin op vakantie gaat, geniet daar nou van. ZO bijzonder is samen slapen écht niet, zeker niet in de hitte waar jullie heen gaan vermoed ik zo.

Ze wist van te voren toch dat je vriend ook meeging? Had ze dan niet kunnen bedenken dan jullie wel samen wilden slapen?

Ja dit. Natuurlijk is het niet leuk voor die vriendin als ze bij een jongen moet slapen. Jij ziet je vriend 10 dagen lang ook al, dus waarom zou je dan ook nog per sé bij hem moeten slapen. Ik weet niet hoe jullie zijn als stel, maar als jullie ook heel klef zijn en elke dag bij elkaar lopen zou ik het helemaal niet doen, dan kon je beter alleen met hem op vakantie gaat. Als dat wel meevalt bij jullie kun je misschien 2/3 nachtjes bij hem slapen en verder bij je vriendin. Ik snap wel dat ze bij jou op de kamer wilt, anders ligt ze 's avonds of een beetje saai in haar eentje of met een jongen waar ze niks mee heeft.
Hou een beetje rekening met je vriendin, anders had je beter alleen met je vriend op vakantie kunnen gaan. Voorkom dus gewoon ruzie en gezeur en slaap gewoon bij je vriendin.

Ik snap persoonlijk niet wat er zo erg aan is om alleen te slapen, je doet toch voor de rest bijna alles met zn vieren of met haar? Ik snap het wel!
Je kunt idd eventueel voorstellen om om de dag te slapen, maar dat is wel veel gedoe voor dat kwartiertje kletsen. Als je s ochtends opstaat zie je mekaar weer meteen. Samen slapen met je vriend is toch net even wat anders dan met je vriendin, en als je het zo uitlegd zal ze zich er maar bij neer moeten leggen. Volgens mijnhad ze dit van te voren kunnen zien aankomen.

Hiermee bedoel ik dus dat je vriendin best alleen kan slapen, je zit tenslotte met elkaar in een huisje dus je ziet elkaar genoeg! Sorry als het iets bot overkomt.

Wissel anders om , paar dagen bij je vriendin paar dagen bij je vriend hou je iedereen tevreden

Dit precies.

Ik ben het hier mee eens hoor. Van alleen liggen gaat ze echt niet dood.