Vakantie met Vinea/Simbo 2013

Dit topic is voor alle meiden die overwegen om met Vinea (www.vinea.nl) of Simbo (www.simbo.nl)
op vakantie te gaan in de voorjaars/carnavalsvakantie, zomervakantie of kerstvakantie.

Vinea en Simbo zijn groepsjongerenvakanties in binnen en buitenland met begeleiding/reisleiding die 24 uur met de groep is.
Maar ook hebben deze organisaties kampen voor kinderen.

Ik zit zelf te denken aan of Lido di Jesolo, of Great Britain Discovery.
En in de winter wil ik graag op wintersport. :slightly_smiling_face:

Lido is leuk!

Als tip wil ik de meiden die tegen de grens aanzitten qua leeftijd echt adviseren om goed na te vragen. Ik zat als 19-jarige tussen 5 anderen van 15 en 16. Omdat het de eerste keer was dat ze daarheen gingen en er dus niet meer meegingen. Ik heb van tevoren gebeld en ze vertelde me dat er meer mee gingen van mijn leeftijd. Niet dus. Op zich een leuke vakantie gehad, maar totaal geen aansluiting omdat het verschil qua fases echt groot was tussen hen en mij.

hoi,
ik wil ook graag op vakantie met vinea. l’espira lijkt mij het leukst, maar ik vind het wel moeilijk om te kiezen ;p, ik ben 17 en ga wel alleen ik hoop dan niet dat ik de enige ben die alleen gaat. Is er iemand die ervaringen met deze reisheeft?

-

Ik zit er ook aan te denken om te gaan. Ik ben wel 18 en ik ben bang dat ik dan oud ben vergeleken met de anderen… Lido di Jesolo lijkt mij inderdaad ook heel leuk! of het surfcamp.

@N de vakanties waar ik mee ben geweest, ook strandvakanties waren er ook 18 jarigen en zelfs iemand van 19. Het gemiddelde is wel 17.

-

Ik ga op strandvakantie naar argeles sur mer met simbo, 13 tot en met 15 jaar, ben zelf 14. Heb er super veel zin in (:

Ik ben al 4x met Vinea mee geweest en dit jaar wordt voor mij de 5e keer!

Dit keer ga ik naar Italiaventura of Great Brittain Discovery.

Ik ben 2x met simbo meegeweest, lang geleden haha.

Een keer naar renesse, dat was opzich wel leuk! (:
En een keer naar griekenland, dat was ook wel heel gaaf!
Je moet wel een beetje geluk hebben met de reisleider, want wij hadden bij griekenland iemand die net nieuw was en echt slecht was in het regelen van dingen, beetje jammer ^^
Maar super leuke vakanties gehad allebei! Aan te raden.

Nu ben ik te oud hahaha ^^

-

Dit is echt het topic wat ik zocht.
Ik zit er over na te denken om op vakantie te gaan met een vriendin.
Alleen zijn die vakanties altijd echt belachelijk duur.

Vind ik niet (ligt er misschien aan waar je heen gaat). Maar je hebt dan al bijna alles! Heen en terugweg is geregeld, de plek om te slapen, je eten… Alles is geregeld.
Mijn vakantie vorig jaar bijvoorbeeld kostte mij 750 euro. Dan had ik de heen en terugweg (bus en boot), camping, alle activiteiten en eten. En elke dag hadden we min. 1 activiteit. Dus tis maar wat je duur vindt.

Ik wil graag op zeilkamp in de zomer misschien van simbo of vinea. Ik ben 16. Maar ik ben nog nooit op zeilkamp geweest???

Iemand ervaring met een zeilkamp???

ik ben behoorlijk slecht in frans, en m’n ouders vinden het dan ook wat voor me om op zo een taalvakantie te gaan. Ik vraag me af of er meerdere mensen alleen gaan op zo een vakantie? Ik ben echt heel bang dat ik buiten de boot ga vallen. Ga er dus nog even over nadenken!

Ik zit ook nog te twijfelen of ik misschien niet voor de laatste keer met Vinea mee zal gaan. ben nu 19 en heb drie reizen gehad en die waren echt géweldig

ik ben ook 18 en de reis is tot 19 jaar. Wel jammer dat je niet van tevoren weet of je straks alleen met 16 jarigen zit, of dat dat enorm meevalt.

met welke reizen ben je mee geweest?

Klopt idd, daar ben ik ook heel erg bang voor. Het kan ook zeker heel gezellig zijn hoor maar dat kan je van te voren niet bepalen :stuck_out_tongue:

Ik heb ‘Highlands’ gedaan, dat is nu Edinburgh geworden, volgens mij. Daarna Danuvius (die is aangepast naar Danuvius 2.0) en twee jaar geleden Scotland Discovery. Die is nu vervangen door Great Brittain Discovery, wat mij stiekem wel heel leuk lijkt.

Ik zie trouwens dat op Simbo de leeftijd tot 20 is, heeft iemand hier ervaring mee, als 19 jarige ?