Vakantie met partner

Hoi meiden

Sinds twee jaar heb ik een vriend
Hij is echt leuk en lief voor me
Een tijdje terug begonnen bij mij de vakantiekriebels

Nog nooit ben ik eerder met een partner op vakantie geweest
Maar ik wilde heel graag met hem weg voor een week of 2
Ik zocht de leuke vakanties uit en hij leek niet heel enthousiast maar wilde wel mee
Een paar maanden later liet ik hem hotels zien maar hij zei steeds dat we nog wel zouden kijken
En dat kreeg ik steeds te horen

Nu heeft hij ineens gezegd dat hij niet meer mee wil
En hij heeft het vakantiegeld dat hij apart zou leggen uitgegeven aan een nieuwe telefoon en een tablet

Ik voel me er rot bij want ik had er heel veel zin in en nu gaat het ineens niet door :hammer:
Als ik dat zeg word hij boos en denk ik dat hij me niet begrijpt

Hoe kan ik tot hem doordringen en laten merken dat het mij heel leuk lijkt?
En dat ik heel graag weg wil?

Kussss
Amber

Praat met je vriend erover dat je het leuk zou vinden als jullie samen op vakantie zouden gaan. Vraag ook aan hem waarom hij niet op vakantie wil gaan. Misschien is hij er nog niet klaar voor?

Als ik er over begin voel ik me een zeikerd omdat ik vaak er over begin
Dan raakt hij geïrriteerd en moet ikstoppen anders word hij boos

En eerst wilde hij wel gaan, dus snap niet waarom ineens niet meer

Misschien houdt hij niet van vakanties, dat kan. Ik zou het gewoon accepteren, ga je toch een andere keer op vakantie? Geen problemen maken als die er niet zijn.

Zou er wel met hem over praten hoor… Is echt gemeen tegenover jou. Er is vast een reden want waarom zou je niet een weekje gezellig met je vriendin willen zijn?

Praten werkt niet dat is het hele probleem
Ik dring niet door wat ik ook zeg
En als ik er weer over begin word hij echt boos

Ik vind het gewoon rot
Ik heb geld apart gehouden en gezocht naar leuke hotels in die omgeving
Leuke bezienswaardigheden gezocht en mijn tijd er in gestopt
En dan nu dit, wil ik echt zeggen dat ik hem een eikel vind
En toch houd ik van m

Sommige mensen houden gewoon niet van op reis gaan. Hoeft echt niks achter te zitten hoor. Maar TS, ik zou echt niet doordrammen, straks krijg je ruzie door zoiets stoms.

^ Wat wil je dan dat wij voor oplossing verzinnen als je niet wilt praten? Ik denk namelijk niet dat je iets anders kunt doen…

-

Ik wil ook niet meer met mijn vriend op vakantie, maar denk dat dat andere redenen heeft. Met name omdat ik altijd alles regel en ik op het moment geen stufie krijg wel naar school ga en geen bijbaan heb. Ik besteed mijn geld liever daar aan.
Wie weet heeft jou vriend er minder voor over dan jou om op vakantie te gaan. Misschien dat je het erover kunt hebben om het klein te houden? Misschien gewoon een lang weekend weg ipv meteen een grotere vakantie?

Ik vind het niet per se lullig van hem. Misschien is hij er gewoon nog niet aan toe of heeft hij er geen behoefte aan, heeft hij er niet genoeg geld voor, meteen 2 weken op vakantie is sowieso best lang voor de eerste keer vind ik. Ik denk dat hij gewoon bang was om je teleur te stellen en het daarom niet meteen heeft gezegd.

Praat er nog een keertje rustig over met hem. Misschien kun je voorstellen om eerst binnenkort eens een weekendje weg te gaan, wie weet wil hij erna wel een keertje een een weekje op vakantie.

Ik weet niet, soms is het moeilijk er tussen te komen als iemand heel enthousiast is. Dan is het ook veel moeilijker te zeggen.
Bovendien zei de TS dat hij vanaf het begin al niet heel enthousiast leek, misschien had dat toen al een teken geweest moeten zijn om erover te praten. Ik persoonlijk zou niet iets helemaal gaan uitzoeken enz als de ander er niet oprecht geinteresseerd in is/lijkt. (Mijn mening, bedoel er niks kwaads mee.)

TS, kan je niet eventueel zelf op vakantie gaan of met vriendinnen ofzo? Als je zelf aangeeft echt graag weg te willen is dit misschien een optie. Dan is het wel een teleurstelling dat je vriend niet wil maar kan jij toch nog vakantie vieren.

Je moet hem ook niet gaan dwingen tot dingen die hij niet wilt. Als het andersom had geweest en jij degene was die niet op vakantie wilde hadden we met z´n allen geroepen dat het een klootzak is dat hij zo aandringt en je je eigen grenzen moet aangeven.

Ja, hij had misschien eerder wat duidelijker kunnen zijn, maar je weet het nu. Laat het gewoon voor nu rusten en kijk of hij met de herfstvakantie anders misschien een midweekje weg wilt. Klein beginnen.

Ik en mijn vriend zijn 6 jaar samen en zijn pas na 5 jaar (vorig jaar dus) op reis geweest. Het was gewoon naar Disneyland, dus het was niet ver ofzo.
Hij had gewoon een beetje schrik dat er vanalles ging gebeuren onderweg, of dat het hotel ging tegenvallen (dat het niet zoals op de foto’s is). Maar het is heel goed meegevallen, en nu wil hij nog meer op reis met mij. :cold_sweat:

Praat erover met hem, misschien heeft hij ook wel een beetje schrik. Het is ook de eerste keer dat jullie met 2 op vakantie gaan, dat is altijd een beetje spannend.

Ja tuurlijk, maar zoals ik al zei: misschien is hij gewoon bang om haar teleur te stellen of iets dergelijks, dan kan het toch dat hij het niet meteen durft te zeggen.