Vakantie met je vriend.

Hey hey,

Mijn vriend en ik willen van de zomer samen op vakantie en het liefste naar het buitenland.
Hij is al iets ouder dan ik ben en werkt al fulltime (22). Ik zit nop op school en heb alleen een bijbaantje.
We zijn dus op zoek naar een leuke maar toch niet al te dure vakantie.

Hebben jullie tips? Waar zijn jullie (voor het eerst) heen geweest met jullie vriend/vriendin?

X

Wij zijn voor het eerst op vakantie gegaan op Mallorca. In totaal 10 dagen geloof ik, was erg leuk!

Wat belangrijk is, is dat jullie een budget stellen van wat jullie uit willen/kunnen geven.En wat jullie willen doen. Wil je de hele dag op het strand hangen of wil je actief zijn? Dat is ook belangrijk om mee te nemen in je budget.

^Inderdaad.
Kijk ook naar of je naar een hotel/appartement gaat of misschien kamperen. Daarbij kan je letten op all-inclusive, logies, etc.
Soms is het prijzig om buiten het hotel elke dag te dineren. Of misschien ben je goedkoper uit door zelf te koken.

Ik ben vorig jaar met mijn vriend naar Turkije geweest. Het was geweldig! Wij hebben van te voren een goed budget per persoon opgesteld met wat we precies wilden uitgeven en aan wat. Een tip is om van te voren wel te sparen. Ook was het voor ons erg belangrijk dat het hotel all-inclusief was en hebben we bij het boeken goed op de reviews gelet. Kwa uitstapjes buiten het hotel heb je in elk hotel wel een folder met excursies etc als je daarvan houdt dus dat hebben we daar pas geboekt. Van te voren en bij vertrek heb ik wel constant goed in de gaten gehouden of het vliegtuig niet zomaar eerder of later zou vertrekken maar dit is helemaal goed gegaan. Alvast veel plezier!!

Ik vind het zelf altijd wel fijner als mijn vriend en ik een appartement hebben ipv een hotel, vaak is het goedkoper en je hoeft niet elke dag de deur uit voor het eten. Als wij ergens maar een weekendje zijn vind ik een hotel opzich wel prettig maar voor langer dan een week heb ik liever een keuken etc.
Ik zou samen even kijken wat jullie het liefst willen doen en dan kijken naar niet al te dure opties. Vaak zijn steden buiten het hoogseizoen het leukst en het goedkoopst, en airbnb’s en lokale restaurantjes kunnen het ook al goedkoper maken.

Ik vind zelf Oxford heel mooi, of bijvoorbeeld zuid frankrijk als je wat meer van het relaxte houd. Je zou ook eens kunnen kijken naar bijzondere airbnb’s

Als eerste vakantie samen zijn wij all-inclusive naar Tunesië geweest. Zou ik nu niet meer doen. Ook zijn we een keer samen all-inclusive naar Turkije geweest. Naar Turkije hadden we een lastminute, donderdag geboekt en vrijdagavond weg. Dat was dus heel voordelig!
Maar de leukste vakantie samen vond ik toch wel Gran-Canaria. Je hebt daar meer dingen die je kan ondernemen, bijvoorbeeld een auto huren etc. Daarnaast zijn stedentripjes ook heel leuk, we zijn afgelopen zomer naar Gdansk in Polen geweest, ook echt een aanrader bij beperkt budget!

Waarom zou je het niet meer doen?

^kopjechino Omdat dat nu toch wat onrustiger is. We zaten toen ook in het hotel dat toen een paar maanden later beschoten is. En het lijkt me dan toch niet echt een fijn idee om daar weer heen te gaan. Daarnaast heb je er ook bijv. minder bezienswaardigheden/excursies etc.

Thanks voor alle snelle reactiesen tips! We gaan er even naar kijken, meer ideeen etc,. zijn altijd welkom :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: