vakantie met beste vriendin

Hey allemaal,

Ik heb tips nodig.
Aankomend jaar gaat mijn beste vriendin op vakantie. Nu werd ik door haar en haar ouders gevraagd om mee te gaan, als dat mij leuk zou lijken (hell yes!).
Nu is het alleen aan mij om mijn ouders te overtuigen dat ik mee mag. Ik ben dan al inmiddels 16 jaar, dus persoonlijk vind ik dat oud genoeg, aangezien ik wel nog gewoon met ouders van mijn vriendin mee ga (k heb namelijk ook wel klasgenoten gezien die al op een 16e alleen op vakantie zijn geweest met hun vriendinnen).
Weten jullie misschien een paar goede argumenten? Klinkt super lame, maar dit is echt letterlijk mijn enige hoop want ik wil dit echt graag :wink:

Hopelijk kunnen jullie me helpen, dat zou ik super erg op prijs stellen!!!

Vraag het eerst gewoon! Misschien zijn ze helemaal niet tegen het idee?
Anders kun je altijd even een “avondje” organiseren waar de ouders van je vriendin met jouw ouders gaan praten etc.

ik zou het gewoon vragen, het is niet zo dat je alleen met je vriendin ergens heen gaat, haar ouders zijn er ook bij.

Ik denk niet dat je ouders daar moeilijk over gaan doen. Haar ouders zijn er tenslotte bij. Het enige waarom ze het niet zouden willen (wat ik kan bedenken) is omdat het geld kost.

Mijn ouders hebben het nooit een probleem gevonden. Ik ging in groep 7 of 8 al met mn beste vriendin mee.

Heb je al met je ouders gepraat of denk je dat ze nee gaan zeggen? Want het lijkt mij gewoon okee, je gaat met je vriendin en haar ouders mee. er is ouderlijk gezag, die ouders dragen verantwoordelijkheid voor wat er met jou gebeurd.

Als jouw ouders haar ouders nog niet kennen zou ik gewoon een avondje voorstellen waarbij iedereen kennis met elkaar maakt.